نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 16:25

«بسیج» تفکری نشات گرفته از اسلام ناب است

امام جمعه شهرکرد گفت: بسیج یک تفکر نشات گرفته از اسلام ناب است که توسط ولی امر جامعه به گفتمان حاکم در کشور و انقلاب تبدیل و به عنوان الگوی مشارکت همه جانبه برای اداره جامعه به جهان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: هیچ انسانی نباید از نورانیت تقوا غافل شود چرا که تمامی افراد بدون استثنا به تقوا نیاز دارند و بندگان بدون داشتن تقوا به هلاکت خواهند رسید در حقیقت پیمودن راه رستگاری داشتن تقوا است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: تقوا یک نیروی محرک است که انسان را به انجام واجبات الهی سوق می‌دهد و از محرمات الهی باز می‌دارد.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران موجب هراس دشمنان است

وی با اشاره به روز نیروی دریایی در هفته جاری، افزود: به فضل پروردگار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بالنده است و افتخارات بسیاری برای کشور به همراه داشته، خوشبختانه این نیرو تجهیزات، آمادگی‌ها و قدرت بسیاری در اختیار دارد و موجب هراس دشمنان ایران شده است.

نکونام عنوان کرد: سالگرد شهادت دکتر محسن فخیم‌زاده از دیگر مناسبت‌های هفته جاری است، ایشان یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود که نوآوری‌های فراوانی از خود به جا گذاشت و شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرد اما با نقشه مکارانه صهیونیست‌ها به شهادت رسید و روز شهادت این شخصت بزرگ به عنوان روز فناوری و نوآوری ایران قوی قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها گمان می‌کردند می‌توانند با به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی و دانشمندانی همچون محسن فخیم‌زاده مسیر حرکت انقلاب اسلامی را مسدود کنند در حالی که ملت ایران امروز با قدرت و عزمی راسخ‌تر در این مسیر حرکت حرکت می‌کند.

حضرت فاطمه زهرا(س) شهید مقاومت است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و تسلیت آغاز ایام فاطمیه، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) شهید مقاومت و تبیین است ایشان به دفاع از اسلام حقیقی پرداخت و با تبیین حقایق، اذهان را به این سمت هدایت کرد که آن چه دیگران می‌گویند خلاف سنت و گفتار نبوی است و امروز نیز ایران اسلامی به پرچم‌دار همین حقایق و نکاتی که حضرت زهرا(س) تبیین کرده تبدیل شده است.

وی یادآور شد: پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی‌ بر تشکیل یک ارتش مردمی و آمادگی همیشگی برای دفاع از کشور و انقلاب است که به عنوان روز بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده است، بسیج یک تفکر نشات گرفته از اسلام ناب است که توسط ولی امر جامعه و فقیه جامع‌الشرایط که نایب امام عصر(عج) بود به گفتمان حاکم در کشور و انقلاب تبدیل شد و به عنوان الگوی مشارکت همه جانبه برای اداره جامعه به جهان معرفی شده است.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: ویژگی‌های افراد بسیجی توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است که بر اساس آن‌ها می‌توان گفت فرد بسیجی باید مومن، صادق در گفتار و عمل، دارای روحیه جهادی، بادغدغه نسبت به اصلاح امور جامعه و رفع گرفتاری مردم، عدالت‌طلب، عادل، پایبند به احکام الهی، بابصیرت و دشمن شناس، بی‌قرار شهادت باشد.

وی افزود: بسیج به یک شخص یا گروه اختصاص ندارد بلکه متعلق به اسلام و انقلاب اسلامی است و همه افراد باید کمک کنند این روحیه و گفتمان تقویت شود.

پایان رژیم جعلی اسرائیل نزدیک است

نکونام با اشاره به تهاجمات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه گفت: هشتم آذرماه روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است که اهمیت زیادی دارد البته امروز این همبستگی جهانی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و وجدان‌های بیدار و آزادگان عالم به مظلومیت مردم فلسطین پی برده‌اند.

وی ادامه داد: امروز فلسطین مظلوم است و این موضوع را تمامی جهانیان می‌دانند البته امروز مردم این کشور چشم امیدی به سایر کشورها و ملت‌ها ندارند و مقاومت مردمی که در منطقه شکل گرفته به امید آن‌ها تبدیل شده است البته به زودی این مقاومت در تمامی جهان شکل می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: فلسطین با حرکت کوبنده طوفان‌الاقصی و با حدود ۴۰ روز مقاومت زیر شدیدترین بمباران‌ها دشمن خون‌خوار خود را وادار به قبول آتش‌بس کرد در حالی که رژیم جعلی اسرائیل درصدد نابودی کامل فلسطین و حماس بود.

وی تاکید کرد: البته اگر کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا از اسرائیل نبود شاید این روزها این رژیم غاصب به طور کامل نابود شده بود البته نابودی این رژیم نزدیک است و جشن پیروزی غزه در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583158

مهمترین اخبار ایران و جهان: