نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 11:47

روایتی از مجموعه گنجعلی‌خان کرمان در نمایشگاه عکس «هم‌نما»

نمایشگاه عکس هم‌نما، روایتی از بازسازی‌ها و مرمت‌های انجام شده در مجموعه گنجعلی‌خان کرمان است که در باغ‌موزه هرندی دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید شاهرخی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌نما که در باغ‌موزه هرندی برپا شده است، اظهار کرد: میراث فرهنگی استان کرمان در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی دارای رتبه برتر کشوری بوده و حفظ و مرمت آثار کرمان برای ما از اهمیت بالایی برخودار است، چراکه این وظیفه مجموعه میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر جریان‌سازی حفظ و نگهداری میراث فرهنگی تصریح کرد: از مردم جامعه و کرمانی‌ها می‌خواهیم‌ که در این امر مشارکت فعال داشته باشند و لازمه این امر اطلاع‌رسانی است و هدف از برپایی این نمایشگاه نیز در همین راستای اطلاع‌رسانی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کاروانسرای گنجعلی‌خان در گالری باغ‌موزه هرندی که به نحوی گذشته و وضعیت کنونی فعالیت مجموعه میراث فرهنگی را به نمایش گذاشته شده است. امیدوارم مردم و دغدغه‌مندان نیز از این نمایشگاه بازدید کرده و خود نیز در این مهم مشارکت داشته باشند.

شاهرخی  در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی اظهار کرد: از طرفی جمع آوری داده‌ها و تهیه اطلاعات اولیه از وضعیت آثار تاریخی بر عهده مجموعه میراث فرهنگی است و از سوی دیگر وظیفه اطلاع‌رسانی از وضعیت آثار تاریخی و تشویق مردم کرمان به همراهی و مشارکت این زمینه  بر عهده رسانه‌ها،  مطبوعات و فضای مجازی است، که نقش مهمی در ابن حوزه ایفا می‌کنند.

وی در خصوص نقش مردم در حفظ آثار تاریخی کرمان ابراز کرد: وظیفه اصلی بر عهده مردم است که با مطالبه‌گری و همراهی جامعه می‌توانیم موثر عمل کنیم، همچنین سازمان میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک بنا دارد که انجمن خیریه‌ای متشکل از دلسوزان آثار تاریخی تاسیس کند، تا شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در این زمینه باشیم.

به گزارش فارس، این نمایشگاه از امروز بیستم تا بیست‌وسوم آذرماه جاری در مجموعه باغ‌موزه هرندی کرمان واقع در بلوار فردوسی از ساعت ۹ تا ۱۷ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/ ۸۰۰۶۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600958

مهمترین اخبار ایران و جهان: