نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 21:14

روسیه: ادامه حملات اسرائیل به غزه قابل قبول نیست

وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که ادامه حملات اسرائیل به غزه و کشته شدن غیر نظامیان قابل قبول نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،همزمان  با ادامه حملات نیروهای اسرائیلی به غزه و شهید و مجروح شدن غیر نظامیان در غزه، وزیر خارجه روسیه خواستار حضور ناظران بین‌المللی در  این منطقه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که قابل قبول نیست که اسرائیل از حمله حماس در ۷ اکتبر به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کند. وزیر خارجه روسیه خواستار نظارت بین المللی در غزه شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز بارها جنگ بین اسرائیل و حماس را ناشی از شکست دیپلماسی آمریکا در خاورمیانه دانسته است. پوتین قصد دارد روسیه را به عنوان یک بازیگر مهم با روابط با همه بازیگران اصلی منطقه معرفی کند.

مطالعات انجام گرفته شده از سوی یک روزنامه صهیونیستی نشان می‌دهد، بیش از نیمی از تلفات غزه در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی مربوط به غیرنظامیان فلسطینی بوده و این رقم در تاریخ جنایات رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است.

به گزارش «گاردین» مطالعه منتشر شده از سوی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نشان می‌دهد، غیرنظامیان فلسطینی ۶۱ درصد از تلفات غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده، شمار تلفات غیرنظامیان در این جنگ از نرخ تمامی درگیری‌های جهانی رخ داده طی قرن بیستم بیشتر شده است.

در تحولی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم اسرائیل امروز (۱۹ آذر) از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

طبق بیانیه صادره، دو طرف در این گفت‌و‌گو مسأله جنگ در غزه و شرایط کلی منطقه را مورد بررسی قرار دادند و بنیامین نتانیاهو از مواضع نمایندگان روسیه در سازمان ملل و دیگر محافل در خصوص اسرائیل، انتقاد و ابراز ناامیدی کرد.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین در این تماس تلفنی به شدت از همکاری میان تهران و مسکو انتقاد کرد و آن را خطرناک دانست.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600558

مهمترین اخبار ایران و جهان: