نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 09:48

چند قلوهای ایلامی چشم انتظار حمایت مسئولین

چندقلوهای ایلامی برخلاف اعلام قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری تاکنون حمایتی دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، فرزندآوری و جوانی جمعیت به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل شادی آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، به حیات انسان، معنا و مفهوم می دهد، انسان را در طول حیات به آینده امیدوار و تکامل روحی و روانی افراد جامعه را به دنبال دارد. 

در روزهای گذشته چهار قلوهای هفت ماهه در بیمارستان طالقانی شب گذشته به دنیا می آمدند و در حال حاضر در دستگاه قرار دارند که متاسفانه پس از گذشت دو روز یکی از آنان فوت شد. 
 
موسوی این پدر صاحب چند قلو در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام می گوید: هزینه های چهار قلوها طبیعتا چهار برابر است و تاکنون حمایتی صورت نگرفته است. 

وی ادامه داد: از طریق وزارت یهداشت پیگیری کردیم و وزیر بهداشت نامه نوشتند، بعد از رفت و آمد بسیار گفتند که کاری از دست ما بر نمی آید و تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که برای گرفتن قد و وزن نیاز نیست به شبکه مراجعه کنید و خودمان به منزل شما می آییم. 

 چهار قلوها که دو دختر و دو پسر هستند با نام های حسن و حسین و حورا و سلما  نامگذاری شدند که یکی از آنان فوت شد. 

گفتنی است این پدر صاحب چند قلو پیش از این چند قلو ها دو فرزند دیگر نیز داشت. 

در سال های گذشته موضوع جمعیت به یکی از مهم‌ترین مسئله های کشور تبدیل شده است به گونه ای که در سخنرانی، دیدار ها، نشست ها، تصمیم سازی های مسئولان نظام و در راس همه مقام معظم رهبری به کرات شنیده شده است. 

با توجه به اهمیت موضوع قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ رئیس جمهور، همه دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای قانون و حمایت از خانواد های دارای فرزند شدند. 

این در حالی است که حمایت از خانواده های دارای چند فرزند و خانواده های دارای چند قلو هستند به دلیل خرج و مخارج زیاد، اهمیت ویژه ای دارد و در قانون جوانی جمعیت به آن تاکید شده است. 

از این رو قیاسی مدیر کل ثبت احوال استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: استان ایلام جزو استان های جوان کشور است و رشد جمعیت در استان مثبت ارزیابی می شود و خالص جمعیت سالانه افزایش پیدا می کند. 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ تولد چند قلو در استان داشتیم که ۱۱۸ مورد دو قلو، یک مورد سه قلو و ۱ مورد هم چهار قلو به دنیا آمدند.

آمارهای منتشرشده از سوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۲۳۰ چندقلو در کشور متولد شده‌اند که بیشترین آنها مربوط به تهران با ۹۱۳ مورد و خراسان رضوی با ۵۷۳ تولد بوده است. 

بعد از به صدا در آمدن زنگ خطر پیری در کشور، مسئولان کشور با تصویب قانون جوانی جمعیت و طرح های تشویقی و بر اساس قانون جوانی جمعیت، وعده حمایت از خانواده های چند قلویی را به صورت گسترده اعلام کرده است. 

نکته حائز اهمیت اینکه عمده زوجین جوان فاقد فرزند یا تک و دو فرزند مسائل سخت معیشتی و اقتصادی، آینده ای مبهم، گرانی و تورم سنگین حاکم بر جامعه را از دلایل اصلی عدم اقدام برای فرزندآوری بیان می کنند و مشوق های قانون جوانی جمعیت را برای زادآوری ناکافی و فاقد پشتوانه محکم اجرایی می دانند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599658

مهمترین اخبار ایران و جهان: