نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 12:28

دستور یک مقام قضائی برای احصای علل نقض آرا در استان‌ها

معاون نظارت دیوان‌عالی‌کشور گفت: نظارت بر عملکردها، صحت رسیدگی و سرعت رسیدگی، علل نقض آرا، اطاله دادرسی، تجدید اوقات، بلاتصدی بودن شعب، عدم وصول نظریه کارشناس از مواردی است که باید در رابطه با آنها چاره اندیشی شود.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، دکتر "عبدالحمید مرتضوی" معاون نظارت دیوان‌عالی‌کشور  در نشست تخصصی نمایندگان نظارت دیوان عالی در استان‌ها، ایجاد تحول در زمینه بهبود امور و افزایش کیفیت رسیدگی و سرعت بخشی در پرونده‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکردها، صحت رسیدگی و سرعت رسیدگی، علل نقض آرا، اطاله دادرسی، تجدید اوقات، بلاتصدی بودن شعب، عدم وصول نظریه کارشناس از مواردی است که باید در ارتباط با آن چاره اندیشی شود.

مرتضوی با اشاره به لزوم نظارت بر کاهش میزان نقض آراء  و نظارت الکترونیک گفت: نظارت از طریق اعتراضات ، واخواهی،تجدیدنظرخواهی، فرجام‌خواهی ، اعاده ، 477 ، اصراری و وحدت رویه صورت می گیرد اما باید علل نقض مشخص شود.

وی خطاب به نمایندگان دیوان عالی کشور در استان‌ها تصریح نمود: علل نقض آراء را در استان‌ها پیدا کنید برای این موضوع باید یک کارمند اختصاص یابد تا فوراً علل نقض به همکاران اعلام شود.

معاون نظارت دیوان‌عالی‌کشور در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله به کمک یکدیگر بتوانیم تحولی در زمینه بهبود امور و افزایش کیفیت رسیدگی و سرعت بخشی در پرونده‌ها ایجاد کنیم.

نشست تخصصی نمایندگان نظارت دیوان عالی در استان‌ها با حضور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور صبح روز 22 آذرماه مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606214

مهمترین اخبار ایران و جهان: