نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 21:35

روایت یک پرستار از ۴۸ ساعت کار بدون استراحت در بیمارستان!

یک پرستار با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت:شاید باور این موضوع برای برخی سخت باشد که یک نفر بتواند ۴۸ ساعت بدون استراحت کار کند!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس٬ محمد شریفی مقدم، نازنین رجبی کهریزی، حجت‌الله عدالت پناه، بیست و هشتم آبان ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد ه و از سختی‌های شغل پرستاری و چگونگی مواجهه با آنها سخن گفتند.  

 
شریفی مقدم، پرستار دفاع مقدس گفت: پرستاری شغل سختی است. مواجهه مکرر با بیماران بدحال فضای بیمارستان را به فضایی پرتنش‌ تبدیل می‌کند. پرستاران معمولا انسان‌های سخت‌کوشی هستند. بنده در زمان کار خودم سه شیفت کار می‌کردم. به طور کلی روحیه پرستاران به واسطه شعل سختشان، روحیه تلاش و سخت‌کوشی است. 

وی افزود: در زمان جنگ و ۸ سال دفاع مقدس ما مظهر از خودگذشتگی، آرمان‌سازی و ایثار مواجه بودیم.  به خاطر داریم که بعضا برای یک پست امداد٬ ۴۸ ساعت بدون استراحت کار می‌کردیم. بعد از پست امداد وارد خط می‌شدیم و بعضا در ۲۴ ساعت تنها ۲ ساعت استراحت می‌کردیم. شاید باور این موضوع برای برخی سخت باشد که یک نفر بتواند ۴۸ ساعت بدون استراحت کار کند. زندگی پرستاران دقیقا به همین شکل است. 

عدالت‌پناه، پرستار مستندساز، اظهار داشت: این سخت‌کوشی پرستاران خود نوعی هنر است. من در زمینه‌های مختلف به ساخت مستند پرداختم و پرستاری نیز از حوزه‌هایی بود که در کار هنری خود به آن پرداختم. ما فیلمی را به نام «داد» ساختیم که به مسائل صنفی رشته‌های مختلف را در آن بررسی کردیم. «داد» فیلمی عدالت‌خواهانه بود که خوشبختانه مورد توجه نیز قرار گرفت. 

وی در ادامه گفت: من پرستار ویژه بخش سی سی یو هستم. به همین دلیل در ایام کرونا در بخش ویژه بیماران کرونایی فعالیت می‌کردم و به صورت همزمان سعی داشتم که کار رسانه‌ای در این زمینه را نیز پیش ببرم. در آن دوران فضای رسانه کشور بسیار متشنج بود و رسانه‌های معاند همواره سعی بر ترویج ناامیدی داشتند. من در آن زمان فعالیت رسانه‌ای را به نوعی رسالت خود می‌دیدم. 

عدالت‌پناه اظهار داشت: در ایام کرونا همواره سعی بر این بود که ایران را ناتوان نشان دهند. این در حالی است که ما با حضور در میدان شاهد این بودیم که چگونه کادر پزشکی و مدیریتی در تلاش بودند. در مقطع کرونا ما ۴ مستند مرتبط با حوزه پزشکی تولید کردیم که در صدا و سیما به پخش گذاشته شد. 

رجبی، پرستار نمونه گفت: معمولا تفکر رایج این است که خانم‌های شاغل فرصتی برای پرداختن به بقیه جوانب زندگی خود ندارند. این در حالی است که به خصوص در شغل پرستاری، خانم‌ها به واسطه حجم بالای کار یاد می‌گیرند که زمان خود را به نحو احسن مدیریت کنند. خوشبختانه همین موضوع باعث شده که ما پرستاران را در جامعه به عنوان مادران، همسران، مدیران و به طور کلی انسان‌های شایسته و موفق می‌بینیم. 

وی افزود: اکثر پرستاران ما تحصیلات عالیه دارند و انسان‌هایی کاملا مستقل هستند. لذا همین پرستاران می‌توانند تلاش و کوشش را به بهترین شکل به فرزندان خود بیاموزند و آنها با دیدن مادرانشان از همان ابتدا مستقل به بار می‌آیند. 

رجبی اظهار داشت: اخیرا در جامعه پرستاری اتفاقات خوبی افتاده که شاید خیلی به آنها پرداخته نشده باشد. برای مثال از سوی معاونت پرستاری ابلاغ شده که بیمارستان‌ها کلینیک‌های پرستاری داشته باشند. این کلینیک‌ها مکانی برای آموزش به بیمار است. بسته به شرایط بیمار، در این کلینیک‌ها پرستار وی را تا مدتی دنبال می‌کند تا در جریان روند درمانی وی پس از ترخیص باشد. 

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578058

مهمترین اخبار ایران و جهان: