نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 20:07

سیستان و بلوچستان موقعیتی راهبردی در رونق صادرات و تجارت دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود مرزهای طولانی آبی و خاکی و تنها بندراقیانوسی و نیاز کشورهای همسایه به کالاهای تولیدی ایران؛ این استان را به مرکز ثقلی برای صادرات و ترانزیت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در زاهدان اظهار داشت: از آنجایی که مرزهای سیستان و بلوچستان به سرعت در حال تبدیل شدن به مرکز صادرات و واردات هستند شاهد توسعه بخش حمل و نقل خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رقابت در دنیای کریدورهای حمل و نقل با قوی کردن اقتصاد سبب تولید ثروت می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت حمل و نقل گفت: فرصت های اقتصادی این استان بی نظیر است که باید از آن به بهترین شکل ممکن برای توسعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه افزایش شاخصه های ایمنی حمل و نقل در توسعه اقتصادی نقش دارد، افزود: راهداران سیستان و بلوچستان با داشتن روحیه بسیجی به طور شبانه روز به منظور فراهم آوردن آرامش مردم در سطح جاده‌ها در تلاشند و عظمت کار آن ها در جاده ها و مناطق گرم و کویری به وضوح بیشتری دیده می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه همه باید در خدمت قشر راننده باشند، رانندگان را افرادی زحمتکش و ممتاز دانست و اظهارکرد: بسیاری از عناصر اجتماعی، اقتصادی و تجاری در جامعه به رانندگان وابسته است و این قشر به عنوان بخشی از مردم در نقش پشتیبان نظام می‌توانند در ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر کاهش تصادفات از طریق فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611114

مهمترین اخبار ایران و جهان: