نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 19:11

اجرای طرح فول‌باک گالن بدست‌های مرز باشماق را حذف می‌کند

مدیر شرکت ملی فرآوردهای نفتی کردستان گفت: با اجرای طرح فول‌باک ضمن تسهیل و تسریع در حمل و نقل مساوی، گالن بدست‌ها در مرز باشماق را حذف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانبخش نوکانی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، در مورد ضرورت اجرای طرح فول‌باک در کردستان، عنوان کرد: چند ماه گذشته با ادارات ذیربط با هماهنگی ستاد پیشگیری جلسات متعددی برگزار شد و مسائل به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کردستان به واسطه اجرایی نشدن طرح فول‌باک زیان زیادی متحمل شده است، اجرای این طرح می‌تواند به تردد حمل و نقل در مرز تسهیل و تسریع ببخشد و از سوی دیگر موجب به حداقل رسیدن حضور گالن بدست‌ها در مرز باشماق خواهد شد.

نوکانی افزود: در همین راستا پنج دستگاه به جایگاه سیار عرضه سوخت اضافه می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت اجرای این طرح در دیگر استان‌ها، گفت: معتقدیم عملیاتی کردن طرح فول‌باک در مرز باشماق تاثیرات بسیار مثبتی به دنبال دارد.

طرح فول‌باک در استان‌های مرزی اجرا شود

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم اظهار کرد: اگر طرح فول باک کشوری است باید به صورت همزمان در استان‌های هدف اجرا شود.

وی تصریح کرد: باشماق دومین مرز زمینی است و احتمال فرار بار به خاطر اجرای این طرح وجود دارد.

حسنی در مورد جایگاه‌ها و تیرپارک‌ها هم گفت: جایگاه‌ها تعیین شده و 12 تلمبه سوخت در چند نقطه از مرز باشماق هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

وی در مورد طرح ساماندهی مرز باشماق هم اذعان کرد: فاز اول در محدوده ترانشیت منت در 8.5 هکتار سازمان حمل و نقل جاده‌ای ورود کرده و در حال حاضر 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سازمان حمل و نقل جاده‌ای اراده‌ای برای ساماندهی مرز باشماق ندارد

امیدی ناظر گمرک استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۵ ماه، هنوز اقداماتی در خصوص ساماندهی و اجرای طرح جامع مرز باشماق صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور اراده‌ای برای ساماندهی مرز باشماق ندارد.

امیدی افزود: با شروع بارش برف و باران تردد ماشین‌های صادراتی و ترانزیتی سوخت با مشکل مواجه خواهید شد.

وی عنوان کرد: براساس قانون کارهای زیرساختی و آماده‌سازی در مرز باشماق باید کاملا اجرا شود تا گمرک بتواند در آنجا مستقر شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576814

مهمترین اخبار ایران و جهان: