نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 13:54

بهره‌برداری از ۶۵ خانه محروم در هفته بسیج

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در مازندران گفت: در این هفته ۶۵ خانه محروم و ۲۰ پروژه راه روستایی که با تلاش مجموعه بسیج احداث و بهسازی شده، بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج استان مازندران با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: بسیج بزرگترین شبکه علمی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در کشور است که توانسته در تمام دوره‌های انقلاب اسلامی پای این انقلاب باشد در همه عرصه‌ها کمک کند.  

وی به این مجموعه عظیم در پیشرفت و آبادانی و دارا بودن ظرفیت‌های مختلف، اشاره کرد و افزود: امروز بسیج در دنیا به عنوان الگویی مطرح است و کشورها از این امر بهره می‌گیرند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسیجی در مازندران حضور دارند، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت در شهرها، روستاها و بخش ها وجود دارد و امروز اگر ما به مثابه ماهی باشیم بسیجیان به مانند آب هستند.

سردار مسلمی یادآور شد: حیات سپاه به واسطه بسیج است و بسیج امتحان خود را در دوره‌های مختلف از اوایل انقلاب، دفاع مقدس، دوره سازندگی و فتنه‌ها به خوبی پس داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی، بسیج است، بیان کرد: چهل و چهارمین سالگرد شجره طیبه که به دست امام راحل کاشته شد امروز به ثمر نشسته و چتر آن سراسر ایران را فرا گرفته است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در هفته بسیج ۵۹ عنوان با ۱۵ هزار و ۵۲۶ برنامه در مازندران اجرا می‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های اشتغالزایی، عمرانی و خدمات اجتماعی به مبلغ  ۳۹۰ میلیارد ریال که با فعالیت ۱۵ هزار گروه جهادی در سراسر استان انجام شده است، در این هفته افتتاح می‌شود.

مسلمی افزود: ۹۰۹ برنامه در حوزه مراسم‌ها و یادواره‌ها، هزار و ۱۳۹ برنامه در موضوعات مختلف ورزشی، ۲هزار برنامه در حوزه تولیدات فرهنگی هنری، ۳۳۴ میز خدمت در سراسر استان، ۶۰۱ عنوان برنامه‌ قرآنی، برپایی ۷۰۰ نمایشگاه، ۲ هزار و ۱۲۷ نشست بصیرتی و فرهنگی با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات و برنامه‌ریزی بیش از ۷۰۰ اردوی مختلف و غیره در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته ۶۵ خانه محروم، ۲۰ پروژه راه روستایی نیز به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۹ پروژه‌های آبرسانی داریم که ۷۵ درصد پیشرفت داشته است و در این هفته ۳۹ پروژه لوله‌گذاری، ۱۷ پروژه احداث مخزن و ۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۶ پروژه برق رسانی مربوط به پروژه آبرسانی افتتاح خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: در تفاهم نامه دیگری که با آبفای مازندران امضا شده است به یک هزار و ۳۵۰ روستا آبرسانی صورت می‌گیرد، علاوه بر این پروژه‌ها در بحث مدیریت سیل نیز احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، لایروبی و ساماندهی رودخانه نیز انجام خواهد شد.

مسلمی افزود: همچنین پروژه‌هایی از قبیل اینترنت پر سرعت و فیبر نوری برای مناطق روستایی و محروم، افتتاح مرکز مجهز ترک اعتیاد و ۱۰۰ زیارتگاه شهدای استان که ساماندهی شده است، نیز در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام صمد بهرامی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا نیز در این دیدار اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید از یک سو اهداف بلند انقلاب اسلامی و توطئه‌های دشمنان ایجاب می‌کرد تا از متن مردم نیرویی برای پاسداری از آن تشکیل شود و امام راحل در ۵ آذر سال ۵۸ فرمان ایجاد بسیج را صادر کرد.

وی با بیان اینکه بسیج جانانه در ۸ سال دفاع مقدس جنگید و در این آزمون الهی با افتخار بیرون آمد و بعد از آن هم به بازسازی و سازندگی پرداخت، افزود: بسیج در عرصه فرهنگی، فتنه‌ها، حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و کرونا  آتش به اختیار پا به میدان گذاشت و جانانه حضور پیدا کرد.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577514

مهمترین اخبار ایران و جهان: