نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 15:46

کوبا: اسرائیل تروریست، در غزه نسل‌کشی می‌کند

رئیس جمهور کوبا روز چهارشنبه ضمن تروریست خواندن رژیم صهیونیستی، گفت که آنها در نوار غزه مشغول قتل عام و نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه انتقادات و اعتراضات کشورهای مختلف به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی، دولت کوبا نیز این حملات را محکوم کرد.

«میگل ماریو دیاز-کانل برمودز» رئیس جمهور کوبا امروز (چهارشنبه) ضمن تروریست خواندن رژیم صهیونیستی، گفت که آنها در نوار غزه مشغول قتل عام و نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دیاز-کانل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق)، نوشت: «قتل عامی که دولت تروریست اسرائیل در [نوار] غزه انجام می‌دهد، تحقیر تمام بشریت است».

وی در ادامه با انتقاد از سکوت کشورهای غربی و حامیان شرقی آنها در برابر جنایات اشغالگران در نوار غزه، پرسید: «مصونیت [اسرائیل از مجازات] تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آنها (صهیونیست‌ها) تا چه زمانی آزاد خواهند بود تا کشتار انجام بدهند؟»

رئیس جمهور کوبا همچنین افزود: «کشور کوبا، که هرگز در میان [کشورهای] بی‌تفاوت [نسبت به جنایات صهیونیست‌ها] جای نخواهد داشت، دوباره و دوباره در دفاع از فلسطین سخن خواهد گفت».

پیش از این نیز وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه گفت که دولت پاریس از اطلاعیه تل‌آویو مبنی بر اینکه حملات به نوار غزه را تشدید و جنگ با جنبش حماس را متوقف نمی‌کند، شدیداً نگران است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618014

مهمترین اخبار ایران و جهان: