نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 09:59

صدور ۲۴۰ گواهی صادرات برای محموله‌های غذایی از مبدا نیشابور

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۰ گواهی صادرات برای محموله‌های غذایی از مبدا نیشابور صادر شد.

سمانه رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای بسیاری در دنیا هستند که به دلایلی از قبیل نبود منابع طبیعی و اراضی مختص به کشاورزی، بازار مناسبی برای صادرات محصولات غذایی محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: در ایران به دلیل شرایط مختلف آب و هوایی مواد غذایی مختلفی که گزینه مناسبی برای تجارت بین المللی بوده، پرورش پیدا می کنند. از این رو صادرات این نوع از محصولات بازار پر رونقی دارد و ایران به عنوان یکی از صادرکننده‌های مطرح موادغذایی در سطح دنیا شناخته می‌شود. وی با ذکر این نکته که صادرات موادغذایی به کشورهای دیگر منوط به رعایت مقررات کشور وارد کننده و مقررات داخلی کشور است، تصریح کرد: از این رو تمامی محموله‌های صادراتی مورد پایش و بازرسی قرار می‌گیرند. 

رمضانی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴۰ گواهی صادارت برای محموله‌های غذایی که اکثرا محصولات لبنی بودند، صادر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617414

مهمترین اخبار ایران و جهان: