نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 08:20

خسارت سیل به ۱۵ روستا در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌ها به‌صورت جدی درحال انجام است،گفت: سیل هفته پیش به ۱۵ روستا در مازندران خسارت وارد کرد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت سیلاب پاییزی در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براثر شدت بارش‌ها طی هفته گذشته، روستاهای تله مرزن‌آباد، شورکش و مزداکتی بابل، روستای امام‌کلای لفور، پاسند بهشهر، روستا‌های پجت و طوسکلا در نکا، روستا‌های سنگنو، صلاح‌الدین‌کلا و مزگا در نوشهر، روستا‌های ذکریاکلا و چالو در چهاردانگه ساری و دو روستا در گلوگاه دچار خسارت شدند.

وی افزود: همچنین محدوده ورسک در محور سوادکوه نیز دچار خسارت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه جمع‌بندی خسارت‌ها در حال انجام است، اضافه کرد: کارشناسان در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارت‌ها هستند و پس از جمع‌بندی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدی در ارتباط با رانش محور بلده، تصریح کرد: مسیر سه راهی بلده تا باغ صفا دچار رانش شد که دلیل رانش بارش نبوده و درحال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه بحث پاک‌سازی ابراهه‌ها و نهرها به خوبی انجام شد، اضافه کرد: موضوع مهمی که در بحث سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت انسانی نشدیم، توجه مردم و مسافران به هشدارها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها نیز به‌صورت جدی در حال انجام است.

محمدی گفت: باتوجه به بارش‌های پاییزی را طی روزهای آینده خواهیم داشت، ضرورت دارد هشدارها از جمله پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533358

مهمترین اخبار ایران و جهان: