نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 11:57

«باکو» میزبان سران آسیای مرکزی در ماه نوامبر

رئیس جمهور آذربایجان از سران تمام کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای شرکت در نشست برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصادهای آسیای مرکزی، آذربایجان و افغانستان که قرار است نوامبر در «باکو» برگزار شود، دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در پنجمین نشست مشورتی سران کشورهای منطقه آسیای مرکزی که اخیرا در دوشنبه برگزار شد به عنوان مهمان افتخاری شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست از روسای همه کشورهای آسیای مرکزی برای شرکت در نشست آتی برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصاد‌های آسیای مرکزی، آذربایجان و افغانستان که نوامبر امسال در باکو برگزار می‌شود، دعوت کرد.

گفتنی است که امسال بیست و پنجمین سالگرد تاسیس برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصادهای آسیای مرکزی، آذربایجان و افغانستان است.

این برنامه با امضا اعلامیه تاشکند در سال 1998 میلادی توسط کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین دبیران اجرایی کمسیون اقتصادی سازمان ملل متحد، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه تاسیس شد و بعدها ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان به این برنامه پیوستند.

در چارچوب این برنامه به طور منظم موضوعات بهبود قابلیت‌های ارتباطی در منطقه، از جمله مسائل همکاری بین افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بررسی می‌شوند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501358

مهمترین اخبار ایران و جهان: