نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 15:15

دیدار سفیر ایران در عربستان با معاون میراث فرهنگی کشور

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان و علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که برای حضور در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان سعودی حضور دارد، با علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دارابی در این دیدار گزارشی از برنامه‌های چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو و پرونده‌های ثبت جهانی ایران در این اجلاس بیان کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با اعلام آمادگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بسط روابط و همکاری با عربستان به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و همکاری‌های مشترک برای حفظ و مرمت میراث فرهنگی، از تدوین پرونده‌های مشترک مورد علاقه دو کشور برای ثبت جهانی گفت.

دارابی افزود: از مقامات عربستان سعودی در ملاقاتی که داشتم دعوت کردم به ایران و سایرکشورهایی بپیوندند که درخواست ثبت جهانی «ضیافت افطار» را برای میراث ناملموس داده‌اند.

عنایتی هم آمادگی نمایندگی جمهوری اسلامی در عربستان را برای تحقق همکاری‌ها اعلام کرد.

سفیر ایران گفت: جمهوری اسلامی مصمم است سطح روابط و مناسبات مودت و دوستی و همکاری‌های متقابل با عربستان را تحکیم ببخشد و گسترش دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500858

مهمترین اخبار ایران و جهان: