نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 10:42

برخورد قاطع با متخلفان بازار لوازم‌التحریر در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان‌ همدان از برخورد قاطع با متخلفان بازار لوازم‌التحریر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرضیه یونسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه تا نیمه مهرماه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان و نحوه قیمت‌گذاری نظارت می‌کنند.

وی افزود: بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده لوازم‌التحریر، پوشاک مدرسه، کیف و کفش نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل گزارش‌های این طرح گفت: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخ‌نامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند.

وی افزود: متخلفان بدون هیچ اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به عنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می‌شوند.

یونسی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق نوشت‌افزار و لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت نوشت‌افزار، لباس، کیف و کفش پایش می‌شود که تاکنون ۱۰۶ پرونده تخلف تشکیل و بیش از ۳ میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

وی در ادامه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال ارائه کرده گفت: در سال جاری به ۵ هزار و ۵۳۰ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از پلمب ۳۶ واحد و نصب پارچه برای ۷۶ واحد صنفی خبر داد و افزود: متخلفان به پرداخت بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی از همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی در نظارت و تامین امنیت بازار قدردانی کرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1502014

مهمترین اخبار ایران و جهان: