نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 23:38

طرح حامیم در گرگان برگزار می شود

گرگان- رئیس دانشگاه آزاد گلستان از برگزاری طرح حامیم ۲ با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو از سراسر گلستان در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی طاهری، عصر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طرح حامیم ۲ از ۱۸ شهریور ماه امسال در دانشگاه منابع طبیعی گرگان و پردیس فرهنگیان با حضور حدود ۳۰۰ دانشجو به مدت یک هفته ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد گلستان افزود: در راستای اجرای منویات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت توانمند سازی بیشتر دانشجویان فعال عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و سایر به عنوان حلقه‌های میانی ارتباط مسئولان و مردم این طرح در دومین سال آغاز خود در گرگان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بی شک حضور آگاهانه دانشجویان در عرصه‌های مختلف نقش مهمی در ثبات و توسعه کشور ایران اسلامی دارد و این قشر از جامعه برای پایداری و پیروزی اسلام شهدای بسیاری را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

طاهری نقش دانشگاه‌ها را در حوادث عرصه‌های مختلف مهم دانست و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی این دانشجویان در تمام مراحل پیشرفت و ثبات آن نقش برجسته ای داشتند و باعث استمرار مسیر انقلاب شدند و منبع حوادث گوناگون مثبتی بودند و اکنون جهت پررنگ‌تر کردن حضور دانشجویان انقلابی در عرصه‌های مختلف، طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان در گرگان برگزار می‌شود.

دبیر طرح حامیم و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های گلستان نیز گفت: در دومین دوره طرح حامیم که از ۱۸ تا ۲۴ شهریور سال جاری است حدود ۳۰۰ دانشجوی گزینش شده از دانشگاه‌های استان حضور دارند که از این تعداد ۱۸۰ نفر از خانم‌ها و بقیه آقایان هستند.

حجت الاسلام محمد ذوالفقاری افزود: این طرح در دو دانشگاه منابع طبیعی و پردیس فرهنگیان به ترتیب برای برادران و خواهران برگزار می‌شود و استقرار آنان به مدت یک هفته به صورت مستمر و شبانه روزی است و ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در این طرح در آینده به مرحله حامیم ملی کشوری راه می‌یابند.

وی اعلام کرد: در این طرح شناسایی نیازهای دانشجویان و پاسخ متناسب به آنها همچون شناخت بنیادی، بصیرتی، عقیدتی، مذهبی، آزاد اندیشی و سایر حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و سایر موضوعات در کنار امید افزایی و رویدادهای رسانه‌ای و فضای مجازی در اولویت است.

وی ادامه داد: بی شک برگزاری چنین طرح‌هایی جهت مشارکت فعال و آگاهانه دانشجویان در امور مختلف همراه با مطالبه گری و انتقال نیازهای جامعه به مسئولان، آرامش بخشی و افزایش امنیت عمومی را به همراه دارد.

گفتنی است در این طرح حدود، ۸۰ نفر از دانشگاه آزاد، ۵۰ نفر از دانشگاه گلستان، ۴۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی، ۵۰ نفر از دانشگاه منابع طبیعی، ۱۵ نفر از دانشگاه پیام نور، ۲۰ نفر از دانشگاه گنبد و تعدادی دیگر از سایر دانشگاه‌ها حضور دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489358

مهمترین اخبار ایران و جهان: