نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:24

بانک‌ها باید به مردم منفعت برسانند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: بانک‌ها باید به مردم منفعت برسانند و نباید این منفعت یک طرفه و فقط به نفع بانک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: تقوا وسیله‌ای است که صاحب خود را تا داخل بهشت و به مقصد عالی می‌کشاند.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و روز بانکداری اسلامی افزود: بانک‌ها باید به مردم منفعت برسانند و نباید این منفعت یک طرفه و فقط به نفع بانک باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بانکداری ما باید بانکداری حلال باشد، تصریح کرد: ربا برای جامعه اسلامی نابودی می‌آورد و بانک‌ها باید به سمت بانکداری بدون ربا و اسلامی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۲۷۶ سوره بقره تاکید می‌کند که «خدا از برکت ربا می‌کاهد و بر صدقات می‌افزاید و خداوند هیچ ناسپاس گناهکاری را دوست نمی‌دارد» ادامه داد: این آیه در مورد بانک‌های ما نیز صدق می‌کند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: در اسلام مضاربه به معنای سرمایه‌گذاری، زمینه‌سازی تولید و کمک کردن برای ساخت‌وساز و فعالیت‌های مثبت دارای مشروعیت است.

وی تاکید کرد: در ربا فقط یک طرف سود می‌برد و طرف دیگر سودی نخواهد بود اما در مضاربه طرفین در سود و زیان شریک هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یک جامعه با بی‌حیایی و بی‌عفتی، ظلم و ربا نابود می‌شود، عنوان کرد: ربا که یکی از مصادیق بسیار بد ظلم است و جامعه را به نابودی می‌کشاند.

وی تاکید کرد: کارمندان متدینی که در امور بانکی شاغل هستند اگر به ربا آلوده شوند هر چند که ظاهراً قانونی باشد تبعات دارد.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امید و ایمان جامعه مورد حمله دشمن قرار گرفته است، اظهار کرد: ایمان و امید ملت ما توسط دشمن مورد هجوم قرار گرفته و ما هر کار بزرگی در عرصه‌های امنیتی انجام می‌دهیم موجب امید می‌شود.

وی با اشاره به خنثی سازی توطئه صهیونیست‌ها در صنعت موشکی کشور افزود: این بار نیز مانند دفعات قبل شکست خورده و تیرشان به سنگ خورد.

دشمنان و عوامل داخلی آنها دستاوردهای کشور را کوچک نشان می‌دهند

آیت الله عابدینی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا دستاوردهای عظیم کشور را کوچک نشان دهد، بیان کرد: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در عسولیه که تنها فاز توسعه نیافته میدان مشترک پارس جنوبی است و به دست متخصصان داخلی رقم خورده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان و عوامل داخلی آنها دستاوردهای کشور را کوچک نشان می‌دهند، تاکید کرد: دشمن امید و نشاط را برای جامعه ما را نمی‌خواهد و به دنبال این است که همیشه روحیه نوکرصفتی و غرب‌زدگی در کشور وجود داشته باشد.

وی گفت: «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» شعار شیطان بزرگ یعنی امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها است و دشمن در تلاش است تا این شعار میان مردم و نخبگان ما در جامعه نهادینه شود.

آیت الله عابدینی ادامه داد: امروز علی رغم تمام سنگ اندازی ها، دشمنان این کشور به قدرت ایران اعتراف می‌کنند و این قدرت به پشتوانه مردم و رهبری مقام معظم رهبری است.

وی در پایان با بیان اینکه موفقیت‌های کشور برخی‌ها را آزار می‌دهد، تصریح کرد: باید مراقب منفی بافی‌های دائمی توسط برخی عوامل دشمنان در داخل باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480014

مهمترین اخبار ایران و جهان: