نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 16:31

مقام قرقیز: بهبود فضای سرمایه گذاری در دستور کار دولت قرقیزستان قرار دارد

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان گفت: دولت این کشور به طور کلی به بهبود فضای سرمایه گذاری بخش خصوصی، حذف محدودیت‌های اداری و کاهش موانع برای سرمایه گذاران توجه زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان با «نیکلاس بولر» سفیر بریتانیا در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار خاطرنشان شد که روابط دو کشور به طور فزاینده و سازنده‌ای در حال توسعه است و قرقیزستان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه اهمیت زیادی قائل است.

وی در این رابطه گفت: دولت این کشور به طور کلی به بهبود فضای سرمایه گذاری بخش خصوصی، حذف محدودیت‌های اداری، کاهش موانع برای سرمایه گذاران و بهبود قوانین تنظیم کننده فعالیت‌های کارآفرینی توجه زیادی دارد.

در این رابطه ضرورت اتخاذ تدابیری برای افزایش تجارت دوجانبه از طریق ایجاد همکاری بین نمایندگان تجاری دو کشور مورد توجه قرار گرفت.

در عین حال، بخش‌های اولویت‌دار برای همکاری‌ها مانند معدن، انرژی، خدمات مالی و آموزش، فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بحث قرار گرفت.

بولر گفت: قرار است در سال آینده برنامه حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​راه اندازی شود که در حال حاضر در دست توسعه است.

امانگلدیف آمادگی خود را برای همکاری در این راستا اعلام کرد و گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای حمایت از کارآفرینی زنان تدوین شده است که باعث ایجاد اشتغال در مناطق کشور می‌شود.

در پایان این دیدار، طرفین ابراز اطمینان کردند که روابط قرقیزستان و بریتانیا به طور فزاینده و مثمر توسعه خواهد یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479114

مهمترین اخبار ایران و جهان: