نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:55

اتریش: غرب قربانی تبلیغات خود درباره اوکراین شد

یک نظامی اتریشی هشدار داد که ارتش اوکراین بدون تامین تسلیحات نظامی از سوی غرب قادر به ادامه نبرد نخواهد بود؛ کشورهای غربی در رابطه با جنگ اوکراین قربانی تبلیغات خود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سرهنگ اتریشی گفت که کشورهای غربی به غلط توان نظامی ارتش اوکراین را بیش از حد بالا ارزیابی کردند.

«مارکوس رایسنر» سرهنگ اتریشی اعلام کرد که کشورهای غربی در رابطه با جنگ اوکراین قربانی تبلیغات خود شده‌اند.

این نظامی ارتش اتریش در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» آلمان گفت که بسیاری از غربی ها قدرت جنگی نیروهای اوکراینی را بالا ارزیابی کرده اند؛ این در حالی است که برخلاف تصویری که در تبلیغات غرب نشان داده شده، نظامیان اوکراینی نمی توانند بدون تسلیحات کافی خستگی ناپذیر به کار خود ادامه دهند.

این نظامی ارتش اتریش، با ارزیابی شرایط کنونی در میدان نبرد روسیه و اوکراین تاکید کرد که انتظار معجزه در خط مقدم درگیری میان روسیه و اوکراین، آن هم در شرایطی که حامیان کی یف نمی توانند تسلیحات نظامی کافی برای یک حمله موثر را در اختیار اوکراین قرار دهند، غیرواقعی است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدایی» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473714

مهمترین اخبار ایران و جهان: