نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 23:47

هشدار قانونگذار عراقی درباره تعداد مشکوک نیروهای آمریکایی در عراق

عضو پارلمان عراق با مشکوک خواندن شمار بالای نظامیان ارتش آمریکا در خاک عراق فاش ساخت که برخلاف ادعای واشنگتن در آموزش نظامی به ارتش عراق، صرفا حفاظت از سفارت آمریکا در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جاسم العطوانی» عضو پارلمان عراق روز دوشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه شمار بالای نظامیان ارتش آمریکا در داخل خاک عراق را تکان دهنده دانست و بر لزوم جدی «نظارت و پیگیری» بر توافقنامه منعقد شده میان واشنگتن و بغداد تاکید کرد.

قانونگذار عراقی از مقامات مسئول خواست درباره توافقنامه نظامی فیمابین در نظارت و تعداد نفرات نظامیان آمریکایی که با مأموریت آموزش نیروهای نظامی و مشاوره در عراق حضور دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

العطوانی در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد که ما اطلاعاتی در دست داریم که حاکی از شمار بسیار بالای نظامیان آمریکایی در عراق است و این تعداد گسترده نه تنها برای آموزش نظامی نیروهای امنیتی عراق نیست، بلکه با هدف حمایت از سفارت آمریکا در عراق گرد آمده‌اند.

عضو مجلس نمایندگان عراق گفت: ستاد فرماندهی عملیات مشترک که شامل نیروهای امنیتی بیگانه از جمله آمریکا و حتی نیروهای عراقی است از آمار دقیق و ماهیت این نیروها در خاک کشور اطلاع دارد.

العطوانی افزود: ما به عنوان اعضای مجلس نمایندگان، مخالف جدی حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق هستیم؛ به ویژه با این شاخص‌های خطرناک که نشان دهنده افزایش نیروهای رزمی در داخل کشور است.

حضور ابهام‌آمیز نیروهای آمریکایی در داخل خاک عراق در حالی ادامه دارد که تناقضات دولت واشنگتن در مورد ماهیت این تعداد از نفرات همواره وجود داشته است و گاه مدعی حضور آنان برای کمک و مشاوره نظامی است و گاه به انجام عملیات‌های نظامی در خاک عراق نسبت می‌دهد.

هفته گذشته نیز فرماندهی عملیات‌های ارتش آمریکا در عراق از انجام ۲۸ عملیات نظامی مشترک طی یک ماه گذشته خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495358

مهمترین اخبار ایران و جهان: