نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:14

تا کنون 127 هزار واحد مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی ، 7600 خانوار روستایی به بانکهای عامل معرفی و به صورت میانگین 200 میلیون تومان برای ساخت مسکن مقاوم روستایی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بیک مداح با اشاره به جذب 64 درصدی اعتبارات ملی مقاوم سازی مسکن روستایی در استان گفت: امسال از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی ، 7600 خانوار روستایی به بانکهای عامل معرفی و به صورت میانگین 200 میلیون تومان برای ساخت مسکن مقاوم روستایی دریافت کرده اند.

وی افزود : با احتساب واحد های احداثی در سال جاری ، مجموعا تا کنون 127 هزار واحد مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است و ۱۵۲۸ میلیارد تومان امسال صرف مقاوم سازی در استان شده است.

دکتر بیک مداح با یاداوری فعالیت های متنوع بنیاد مسکن استان در حوزه مسکن روستایی گفت : سالانه بطور متوسط 10 هزار واحد مسکونی با اعتبارات ملی مقاوم سازی در روستاهای استان توسط بنیاد ساخته میشود و افزون بر این بنیاد مسکن استان در همکاری با نهادهای حمایتی و به ویژه بنیاد مستضعفان کشور ، سالانه برای اقشار آسیب پذیر ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور احداث می‌کند که امسال این سهمیه برای استان بالغ بر۴۰۰۰ واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان همچنین بازسازی واحدهای خسارت دیده از بلای طبیعی در استان را از مهمترین فعالیت های جاری بنیاد مسکن استان خواند و گفت : 2100 واحد خسارت دیده از سیل 1400 استان با پیشرفت 86 درصد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494758

مهمترین اخبار ایران و جهان: