نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 11:02

نقش موثر ساماندهی رودخانه های میناب بر کاهش خطرات و حوادث طبیعی

ساماندهی و لایروبی رودخانه های شهرستان میناب نقش موثری بر افزایش امنیت روستائیان، کاهش خطرات و حوادث طبیعی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان امروز گفت: شهرستان میناب و مناطق شرقی استان هرمزگان در فصول خاصی از سال همواره تحت تاثیر بارش های شدید بوده اند و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد. لذا احداث سازه های آبی مناسب، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها می تواند آسیب های ناشی از این حوادث طبیعی را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.
 
جمشید عیدانی توضیح داد: همواره یکی از آسیب هایی که مردم و اهالی بومی مناطق روستاها را مورد تحدید قرار می دهد ورود یکباره سیل به ابنیه مسکونی، کشاورزی و حتی تخریب زمین های کشاورزی بوده که بعضا زحمات چندین ساله کشاورزان را دچار مخاطره کرده و بر اقتصاد و معیشت مردم منطقه نیز تاثیرات غیر قابل جبرانی را می گذاشت.

وی تشریح کرد: در حال حاضر شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان در شهرستان میناب پروژه های مختلفی به منظور ساماندهی و لایروبی رودخانه ها به طور همزمان در دست اقدام دارد و پیشرفت آنها نیز بسیار مطلوب بوده به نحوی که ساماندهی رودخانه های چاه اسماعیل، فاز دوم رودخانه تلنگ، لایروبی مسیل های شهر هشتبندی، روستای راونگ و روستای کریان میناب به طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان یاد آور شد: یکی از عوامل موثر بر پایداری کشاورزی، حفظ امنیت زمین های کشاورزی، باغات و ابنیه مردم در مقابل حوادث و مخاطرات طبیعی است که با احداث سازه های مناسب، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها به این مهم نزدیک خواهیم شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517114

مهمترین اخبار ایران و جهان: