نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 23:33

پارلمان عربی: صهیونیست‌ها منطقه را به سمت جنگ مذهبی سوق می‌دهند

پارلمان عربی با اشاره به اینکه تجاوزات صهیونیستها باعث تنش و وخیم شدن اوضاع در فلسطین خواهد شد، تأکید کرد که صهیونیستها منطقه را به سمت جنگ مذهبی سوق می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان عربی شامگاه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، صرفا به محکومیت یورش صهیونیستهای افراطی به مسجدالاقصی بسنده کرد.

خبرگزاری سما ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تداوم یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن، باعث جریحه دار شدن احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان شده و این مسئله، مردود است.

پارلمان عربی با اشاره به اینکه این اقدام صهیونیستها باعث تنش و وخیم شدن اوضاع در قدس و اراضی فلسطین خواهد شد، تأکید کرد، صهیونیسستها کاری خواهند کرد که منطقه به سمت جنگ دینی حرکت کند.

در این بیانیه ضمن رد هر گونه تلاش برای بر هم زدن وضعیت تاریخی و حقوقی امکان اسلامی و مسیحی در شهر قدس، تصریح شد، رژیم صهیونیستی به دنبال یهودیسازی این اماکن است؛ لذا جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود در قبال قدس و مقدسات  اسلامی و مسیحی عمل کند.

این نهاد عربی ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای پیشبرد فرآیند صلح عادلانه و فراگیر در منطقه خاورمیانه، در پایان مدعی حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین برای تشکیل کشوری به پایتختی قدس شد.

این درخواست در حالی از سوی جامعه بین‌الملل مطرح شده است، که نهادهای بین‌المللی و کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حامی صد در صدی رژیم صهیونیستی هستند و همین حمایت باعث تداوم جنایات صهیونیستها شده است.

پایان پیام/.

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1522214

مهمترین اخبار ایران و جهان: