نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 16:39

زیارت اربعین از نشانه‌های افراد مؤمن است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت‌: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های افراد مؤمن است و علاقمندان به سیدالشهدا تلاش می‌کنند در چنین روزی با حضور در کربلا زیارت اربعین را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری بعد از ظهر چهارشنبه در آئین عزاداری اربعین حسینی در اردستان، اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های افراد مؤمن است و علاقمندان به سیدالشهدا تلاش می‌کنند در چنین روزی با حضور در کربلا زیارت اربعین را انجام دهند که بسیاری از شهروندان اردستان نیز در کنار سایر مردم دنیا، زیارت اربعین را انجام می‌دهند.

وی افزود: امام حسین (ع) به قدری مردم را به راه حق و خدا دعوت کرد که راه عذر برای هیچ‌کس باقی نماند و همواره این امام بزرگوار مردم زمانه خود را نصیحت می‌کرد حتی در روز عاشورا نیز در سخنرانی خود به سپاه عمر سعد بیاناتی در قالب نصیحت بیان می‌کرد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) این بود که مردم را از جهالت و گرفتاری در وادی گمراهی نجات دهد چرا که بنابر روایات نقل شده از سوی امام علی (ع) جهالت و گمراهی انسان را به معصیت نزدیک می‌کند.

دهشیری تصریح کرد: دشمنان و غربی‌ها سعی دارند مردم را از اهل بیت و امام حسین (ع) دور کنند اما شاهد هستیم که سالیانه بر جمعیت افراد حاضر در پیاده روی اربعین افزوده می‌شود و امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر در پیاده روی اربعین از مسیر نجف تا کربلا شرکت کردند.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) جان خود را فدا کرد تا انسان‌ها از جهالت بیرون آمده و به اخلاقیت برسند چرا که دشمنان قصد دارند حجاب را میان زنان و دختران ما کمرنگ کنند و قرآن را از رونق بیاندازند بنابراین ضرورت دارد که مراقب رفتار دشمنان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488214

مهمترین اخبار ایران و جهان: