نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:25

اربعین پدیده اعجاز گونه/ حضور مردم استان سمنان پرشور است

سمنان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اربعین را پدیده اعجاز گونه قلمداد کرد و گفت: اربعین، امروز ابعاد جهانی پیدا کرده و از پنج قاره جهان در آن حضور دارند.

حجت الاسلام عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ما در اربعین حسینی با یک پدیده اعجاز گونه‌ای روبرو هستیم، تاکید کرد: ما با بی‌نظیرترین و پرجمعیت‌ترین گردهمایی تاریخ بشریت روبرو هستیم و اتفاقاتی که در این مراسم در بین مذاهب رخ می‌دهد نکاتی است که همیشه در طول تاریخ در زمره آرمان‌های بشر بوده است.

وی با بیان اینکه ما در ۲۰ روز اربعین رایحه و شمه ای از عصر ظهور را در بین انسان‌های دلداده اباعبدالله (ع) می‌بینیم، افزود: این واقعه امروز ابعاد جهانی پیدا کرده و از پنج قاره دنیا زائران حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه حجم خدمت‌رسانی، نیروی انسانی، موضوع مدیریت کار و … در ابعاد وسیعی قرار داشته که غیرقابل قیاس با هر پدیده و اتفاق دیگری است، بیان کرد: به همین دلیل است که اصرار داریم در سال‌های اخیر مردمی که در ایران می‌مانند و امکان حضور پیدا نمی‌کنند با الگو برداری از این حماسه شورانگیز بتوانند از آثار روانشناختی، جامعه شناختی و تربیتی این حماسه معنوی بهره مند شوند.

عبدالهی گفت: ۹۰ درصد از مردم ایران نمی‌توانند در این مراسم در کشور عراق حضور یابند لذا نیاز بود که اقداماتی برای مردم درون کشور نیز صورت گیرد که در سال‌های اخیر با به میدان آمدن هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردمی شاهد برگزاری راهپیمایی دلدادگان یا جاماندگان اربعین حسینی در استان سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال با یک جهش خوب نسبت به سال‌های اخیر مراسم گردهمایی اربعین حسینی در ۳۰ نقطه شهری و روستایی استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: از یک ماه قبل مشغول برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم تا بتوانیم به بهترین هماهنگی برسیم که خوشبختانه امروز ثمره آن دیده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین رزمایشی حول محور خورشید ولایت عظما است، تاکید کرد: ۱۸ نقطه شهری در استان سمنان امروز شاهد برگزاری پیاده روی اربعین حسینی هستند که ۲۰۰ موکب نیز در این مراسم به مردم خدمت رسانی خواهد کرد.

عبدالهی همچنین حضور مردم استان سمنان در مراسم اربعین دلدادگان حسینی را پرشور توصیف کرد.

به گزارش مهر، امسال راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی با برپایی بیش از ۲۰۰ موکب در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487914

مهمترین اخبار ایران و جهان: