نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 22:17

روسیه: ارمنستان شریک راهبردی مسکو در قفقاز جنوبی است

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیست‌وششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و کمک متقابل با ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایروان شریک راهبردی مسکو در قفقاز جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوز آرمنیا، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ارمنستان یکی از نزدیک ترین متحدان روسیه و شریک راهبردی مسکو در قفقاز جنوبی به شمار می آید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در بیست و ششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و کمک متقابل در این خصوص آمده است: در چنین روزی در سال ۱۹۹۷، معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل بین روسیه و ارمنستان به امضا رسید. این سند آغاز مرحله نوین روابط بین کشورها بود.

بیانیه مذکور اضافه می کند: ارمنستان و روسیه توافق کردند که دوستی سنتی و روابط همکاری چندجانبه فیمابین را تقویت کنند. در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فرهنگی و غیره از هر طریق ممکن است، دو کشور همچنین متعهد شده اند که برای بهبود ثبات و امنیت، هم در قفقاز جنوبی و هم در سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این توافق شرایطی را برای گسترش گفتگوهای سیاسی روسیه و ارمنستان، تقویت همکاری‌ های دوجانبه در زمینه‌ های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، بشردوستانه و غیره ایجاد کرد. در آینده مبنای حقوقی روابط دوجانبه به ۲۰۰ سند افزایش یافت و برای اجرای آنها کار نظام مند در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475958

مهمترین اخبار ایران و جهان: