نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:51

یازدهمین نشست مشترک همکاری ایران و کره جنوبی برگزار شد

یازدهمین نشست مشترک همکاری ایران و کره جنوبی در چارچوب گسترش دیپلماسی علمی و دیپلماسی عمومی دو کشور با حضور دانشگاهیان و محققان دو کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، زمینه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و مقایسه اکوسیستم کارآفرینی در ایران و کره، در جریان یازدهمین نشست مشترک همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی در چارچوب گسترش دیپلماسی علمی و دیپلماسی عمومی دو کشور که با حضور دانشگاهیان و محققان دو کشور برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

سید مصطفی رضوی، رئیس پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران و رئیس انجمن کارآفرینی ایران در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی که با حضور سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این نشست‌ها به توسعه همکاری‌های پژوهشی بین ایران و کره منجر شود، گفت: در این نشست‌های مشترک در زمینه‌هایی مانند انرژی، کسب‌وکارهای کوچک، توسعه همکاری‌های تجاری و نظام‌های حقوقی ایران و کره گفتگو داشته‌ایم.

رضوی، سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی را در چارچوب دیپلماسی علمی و دیپلماسی عمومی دو کشور دانست و افزود: انتظار داریم تحقیقات عمیق‌تری در زمینه مسائل مربوط به ارتباطات ایران و کره انجام شود تا راهکارهای گشایش بیشتر در روابط دو کشور شناسایی شود.

بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و ظرفیت‌های آن و مقایسه اکوسیستم کارآفرینی در ایران و کره از محورهای اصلی یازدهمین نشست مشترک همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی بود که علاوه بر سفیر کره جنوبی در ایران، مسئولین اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و مؤسسه علمی اکو نیز در آن حضور داشتند و در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

رضا محمدکاظمی، دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دبیر انجمن علمی کارآفرینی ایران نیز در این نشست بر ضرورت سازوکارهای کاربردی جهت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و کره با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و تاجران کره‌ای به جای تمرکز بر کسب‌وکارهای بزرگ مانند حوزه‌های نفت و گاز، به سمت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مانند گردشگری، ورزشی، خدماتی و علمی سوق پیدا کنند تا از محدودیت‌های تحریم‌ها به دور باشند.

هاشم آقازاده رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران نیز در این نشست به بیان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پرداخت و آمادگی این دانشکده به منظور بحث‌های مطالعاتی و اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاران کره‌ای را مطرح کرد.

در این دیدار توافق شد که دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی با موضوع «جهانگردی» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران در استان گیلان برگزار شود.

یازدهمین نشست بین‌المللی همکاری دو کشور ایران و کره، روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور سفیر کره جنوبی در ایران، مسئولین اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و مؤسسه علمی اکو در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

لی گواینگ یونگ، رئیس مرکز مطالعات بین المللی KIEP نیز در این نشست به تاریخچه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین ایران و کره از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ اشاره نمود و به ایجاد فرصت‌های جدید همکاری بین دو دولت به خصوص در حوزه‌های صنایع غذایی، انرژی و گردشگری تاکید کرد.

کمیل طیبی از مؤسسه علمی اکو نیز به اهمیت نوآوری، تحول، توسعه اجتماعی و اقتصادی در سایه عملکرد یکپارچه تاکید کرد و برای کشف فرصت‌های جدید و تجربه‌های نو برای شکوفایی پتانسیل موجود در اقتصاد دیجیتالی ابراز امیدواری نمود.

در پایان این نشست، یون کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران به موضوع همکاری میان کارآفرینان ایرانی و کره‌ای تاکید بسیار کرد و گفت: کره جنوبی واردکننده ۹۸ درصد انرژی است و ایران به خاطر ذخایر غنی انرژی برای ما اهمیت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476714

مهمترین اخبار ایران و جهان: