نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 07:56

خدمت‌رسانی ۳ موکب از اردستان در کربلای معلی

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: از شهرستان اردستان تعداد ۳ موکب در کربلای معلی حضور دارند و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اربعین حسینی نماد وحدت و انسجام امت اسلام است که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی برنامه محله اربعینی را آغاز کرده و افرادی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارند، با تجمع در محله و قرائت زیارت اربعین خود را در پیاده‌روی سهیم می‌کنند.

وی افزود: از شهرستان اردستان تعداد ۳ موکب از شهرهای اردستان، زواره و روستای موغار در کربلای معلی حضور دارند و پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله الحسین (ع) را انجام می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روز اربعین از ساعت ۵:۳۰ صبح از محل امامزاده یحیی زواره به سمت نینوا با برپایی بیش از ۲۰ موکب، پذیرایی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود همچنین در محل نینوا نیز بازسازی واقعه اربعین انجام خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در ارتباط با فضلیت پیاده روی در سیره امام حسن مجتبی (‌ع) وجود دارد که این امام بزرگوار ۲۰ مرتبه با پای پیاده از مدینه به مکه و جهت حج خانه خدا رفتند و این سیره و سنت پیاده‌روی از ائمه معصوم برجای مانده است.

وی یادآور شد: در بین علما نیز از زمان افرادی همچون شیخ انصاری و آخوند خراسانی پیاده‌روی از کوفه و یا نجف به سمت کربلای معلی صورت می‌گرفته و اکنون مسیر سهله به سمت کوفه به طریق العلما معروف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان بیان کرد: خوشبختانه در این چند سال اخیر پیاده‌روی اربعین وسیع و گسترده شده همچنین جنبه بین المللی به خود گرفته و این حرکت مردمی جلوه‌ای از حکومت حضرت مهدی (عج) است.

وی خاطرنشان کرد: ایثار، گذشت و پذیرایی مردم عراق از زائران اربعین حسینی ستودنی است و زائران نیز سختی مسیر پیاده‌روی، گرما و جمعیت زیاد را تحمل می‌کنند که این‌ها نشان از وحدت و همدلی دارد که در هیچ‌کجای دنیا نظیر آن پیدا نمی‌شود.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی همه افراد فارغ از نژاد، رنگ و ملیت به یکدیگر خدمت‌رسانی می‌کنند و محبت حسین بن علی (ع) آنان را دور هم جمع کرده چرا که ملاک‌هایی نظیر رنگ و نژاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476258

مهمترین اخبار ایران و جهان: