نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:48

همکاری ایران و سازمان ملل متحد برای آموزش دانشجویان افغانستانی

تفاهم نامه همکاری ایران و سازمان ملل متحد در خصوص برگزاری دوره های مهارتی ویژه دانشجویان پرستاری و مامایی اتباع افغانستان امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، تفاهم نامه همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای برگزاری دوره های مهارتی ویژه دانشجویان اتباع افغانستان با حضور دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و اشتفان پریزنر نماینده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران و دکتر قمی دستیار رئیس جمهور در امور افغانستان به امضاء رسید.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره این تفاهم نامه گفت: با همکاری وزارت امور خارجه ، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت با سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی در خصوص برگزاری دوره های ویژه مهارتی مامایی و پرستاری برای اتباع افغانستانی به امضاء رسید.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است، افزود: بر اساس این تفاهم نامه و با همکاری مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی وزارت بهداشت، دوره های مهارتی برای ۱۰۰ نفر از دانشجویان مامایی و پرستاری اتباع افغانستانی برگزار می شود.

باقری فرد تصریح کرد: این دانشجویان در طی ۴ ماه فرصت دارند تا توانمندی ها و مهارت‌های لازم را کسب کنند و امید است بعد از گذراندن این دوره بتوانند در کشور افغانستان، فعالیت‌های مطلوب و با کیفیتی را در حوزه بهداشت و درمان ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476858

مهمترین اخبار ایران و جهان: