نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:17

فعالیت ۵۰ موکب مازندران در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی

بابل- رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مازندران گفت: ۵۰ موکب استان در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور و استان فعال هستند.

محمدرضا کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۵۰ موکب از این کانون‌ها فرهنگی و تبلیغی استان مازندران در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۳۰ موکب از این تعداد در عراق و مابقی داخل کشور مستقر هستند.

وی اظهار داشت: در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه‌های سرود، تئاتر میدانی و خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب‌های چند رسانه‌ای به همت اعضای کانون‌های فرهنگی تبلیغی برپا شده است تا فرهنگ عاشورایی به وسیله زبان هنر، تبیین شود.

وی تصریح کرد: این مواکب، با حمایت مردمی و خیران دایر شده است و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته ای را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

کامیاب ادامه داد: مدیران کانون‌های فرهنگی و تبلیغی با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در سراسر استان و در کشور عراق و منطقه مرزی در رویداد بزرگ اربعین، فعالیت‌های مختلفی را برای خدمات‌رسانی به زوار ابا عبدالله (ع) تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اسکان و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و … اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483214

مهمترین اخبار ایران و جهان: