نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:38

پروژه های توانمندسازی اقتصادی روستاهای مازندران تهیه شده است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: پروژه های توانمندسازی اقتصادی روستاها براساس مزیت های این مناطق تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به برنامه ششم توسعه اقتصادی و اشتغال زایی استان مازندران مبنی بر توانمندسازی اقتصادی روستاها، آن را یکی از تکالیف اصلی دانست و گفت: در راستای اجرای این تکلیف قانونی طی مدت ۵ سال باید روستاها توانمندسازی شوند و طبق این ماده، برنامه توانمندسازی اقتصادی ۳۱۳ روستای تهیه شد.

وی با عنوان اینکه برنامه توانمندسازی اقتصادی روستاهای استان در دستور کار قرار گرفت، گفت: طبق تصمیم گیری مقرر شد برنامه توانمندی سازی در تمامی روستاهای استان تهیه شود.

فتح الله پور گفت: هفت مشاوره بر اساس تقسیم بندی‌ها و یک مشاور مادر برای تهیه طرح انتخاب شد و این مطالعات به صورت مشارکتی با حضور مردم تهیه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران یادآور شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان‌ها با کمک مردم محدودیت‌ها و قابلیت‌های توسعه در روستاها شناسایی و احصاء شد و کاربری‌ها و زنجیره ارزش تأمین محصولات مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از مشارکت ۵۰ دستگاه اجرایی استان در تهیه این برنامه خبر داد و گفت: پس از تأیید و تعیین مسائل در روستاها و ارزیابی آن در جلسات شهرستانی و استانی، نسبت به تهیه پروژه‌ها اقدام و در هر روستا مزیت‌های آن و شناسایی شد و این پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی، زیربنایی و غیره تهیه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481358

مهمترین اخبار ایران و جهان: