نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 18:52

وام ۹۱۰.۵ میلیون یورویی بانک جهانی برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه

توافقنامه وام ۹۱۰.۵ میلیون یورویی بانک جهانی برای کمک به‌مناطق زلزله‌زده در ترکیه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ترکیه و بانک جهانی توافقنامه ای برای اعطای وام به ارزش ۹۱۰.۵ میلیون یورو (۱ میلیارد دلار) به منظور حمایت از منطقه زلزله زده در جنوب این کشور امضا کردند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از بیانیه وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه در این خصوص اعلام کرد که این وام در چارچوب «پروژه بازسازی پس از زلزله در ترکیه» استفاده خواهد شد.

گزارش مذکور اضافه می کند که وام ۹۱۰.۵ میلیون یورویی در پروژه های وزارت محیط زیست و شهرسازی، وزارت بهداشت و بانک دولتی «ایل بانک» استفاده خواهد شد.

مدت وام ۱۸ ساله با احتساب مهلت تمدید ۵ ساله است.

محمد شیمشک، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در این خصوص به خبرگزاری آناتولی گفت که حمایت بانک جهانی از روند بازسازی در مناطق زلزله زده این کشور بسیار مهم است.

وی افزود: ما با تمام انرژی به کار خود ادامه می دهیم و تمام منابع بین المللی و داخلی خود را به کار می گیریم تا هر چه سریعتر مناطق زلزله زده به وضعیت قبلی خود بازگردد.

گفتنی است که در ۶ فوریه ۲۰۲۳، دو زمین لرزه به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و پس از آن هزاران پس لرزه رخ داد.

در مجموع، بیش از ۵۷ هزار نفر در این دو کشور جان خود را از دست دادند و بیش از ۲ میلیون نفر تنها در ترکیه بی خانمان شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481858

مهمترین اخبار ایران و جهان: