نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 10:27

گروه های اجتماعی به مبحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل ورود کنند

سنندج-استاندار کردستان گفت: انتظار داریم گروه های اجتماعی و رسانه ها برای فرهنگ سازی و توجیه خانواده در راستای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار کرد: باید همه فرمانداران و بخشداران هر ماه به صورت منظم جلسه شورای آموزش و پرورش را تشکیل دهند.

وی افزود: رؤسا و دبیران شوراهای آموزش و پرورش با برخورد قانونی و توبیخ مواجه خواهند شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: خوشبختانه در مجموعه نوسازی مدارس شاهد تحرک هستیم و پروژه‌های خوبی آماده شده است و از سهمیه کشوری هم جلوتر هستیم.

زارعی کوشا افزود: انتظار داریم مشائل و مشکلات پروژه‌های مطرح شده در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه نایسر از راه و شهرسازی و بازآفرینی شهری گلایه داریم و تا اول مهر ماه باید همه مشکلات آن رفع شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل بسیار مهم است و کار مطالعاتی خوبی در استان انجام شده است.

زارعی کوشا افزود: برای رفع مشکل بازماندگان از تحصیل نیازمند ورود جدی فعالان اجتماعی هستیم و باید به صورت منطقه‌ای و شهرستانی ورود شود تا شاهد تسریع در امور باشیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه فرهنگ ناصحیح از گذشته نهادینه شده که درس را برای شغل به کار گیرند و برای رفع این مشکل نیازمند کار فرهنگی، ورود گروه‌های اجتماعی و رسانه‌ها هستیم تا خانواده‌ها را آموزش دهند.

استاندار کردستان تأکید کرد: امور خیریه در حوزه آموزش و پرورش باید بسط داده شود و علاوه بر ساخت مدارس به حوزه نرم افزاری و توجیه والدین در راستای ادامه تحصیل فرزندان ورود کنند.

زارعی کوشا افزود: طرح یار مهربان و کتابخانه های کلاسی باید با جدیت پیگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482558

مهمترین اخبار ایران و جهان: