نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:51

ظرفیت های حوزه سلامت ایران دنیا را تحت تاثیر قرار داده است

شیراز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان ایران بسیاری از کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر پنج‌شنبه در آئین بهره برداری از ۴۶ طرح محرومیت زدایی در شیراز بیان کرد: یکی از مطالباتی که مردم از مدیران جامعه دارد برطرف کردن کاستی‌های جامعه در راستای توسعه و دستیابی به پیشرفت است لازم به ذکر بوده که از بین بردن محرومیت در جامعه همچون اقدام انقلابی است.

وی اضافه کرد: وظیفه‌ای که برای تمامی مسئولان اجتماعی در نظر گرفته شده تلاش برای از بین بردن محرومیت از جامعه است از این رو باید تمامی مدیران کشور و استان فارس برای حل مشکلات مردمی تمام تلاش خود را انجام دهند.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه تصور می‌کنند که تنها وزارت بهداشت باید عامل ایجاد سلامت باشد در حالی که عوامل مختلفی در این مهم نقش دارند و پروژه‌های شهرداری شیراز که در این مراسم تشریح شد نیز در راستای سلامت آفرینی بود.

به گفته این مقام مسئول تمامی شاخص‌های اجتماعی بر سلامت جامعه اثرگذار است از این رو باید شرایطی در جامعه فراهم شود که تمامی مردم از زیرساخت‌های سلامت محور بهره مند شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش سرانه بهداشت در جامعه و فعالیت‌های مبتنی بر توسعه سلامت اجتماعی موجب شده تا تمامی شاخص‌های بهداشتی جامعه افزایش چشمگیری داشته و امید به زندگی در کشور افزایش یابد.

وی افزود: توانمندی‌های حوزه بهداشت و سلامت در کشور به گونه‌ای است که بسیاری از کشورهای دنیا تحت تأثیر ظرفیت‌های استان فارس و کشور قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: امروز در فعالیت‌های پژوهشی رتبه علمی ایران از ۱۶ به ١٥ افزایش یافته، ٧٠ درصد در دانش بنیان رشد داشته‌ایم، حدود ٩٩ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، ۶۷ دانشگاه و دانشکده، ٢٢ هزار عضو هیئت علمی، ٢٧٠ هزار دانشجو و ٨٥٠ مرکز تحقیقاتی فعال داریم که همه اینها جز دستاوردهای انقلاب است

لازم به ذکر است؛ همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۶ طرح محرومیت زدایی با اعتباری افزون ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در شیراز به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478714

مهمترین اخبار ایران و جهان: