نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:18

ناوگان اورژانس استان بوشهر فرسوده است

بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: ناوگان اورژانس استان دچار فرسودگی است و به دنبال نوسازی و توسعه آن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن موسوی صبح چهارشنبه در نشست با فرماندار جم اظهار داشت: ارتقای کیفیت تجهیزات و نیروی انسانی در شهرستان‌های استان از برنامه‌های اصلی اورژانس استان است.

موسوی با اشاره به اینکه کلیه خدمات اورژانس ۱۱۵ به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود افزود: اورژانس فاقد درآمد اختصاصی است و برای تأمین هزینه‌ها و ارتقا تجهیزات نیازمند نگاه ویژه مسئولین در توزیع اعتبارات است.

وی خاطرنشان کرد: در تأمین نیروهای پایگاه‌های اورژانس با محدودیت مواجه ایم که در آزمون رسمی استخدامی وزارت بهداشت و جذب شرکتی به دنبال رفع آن هستیم.

وی از اختصاص ۶ نفر سهمیه برای جذب در اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم خبر داد و افزود: سه نفر در آزمون استخدامی وزارت بهداشت و سه نیروی شرکتی در جم جذب می‌شوند و بخش عمده‌ای از مشکلات نیروی انسانی رفع خواهد شد.

نوسازی ناوگان اورژانس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر بیان کرد: ناوگان اورژانس استان دچار فرسودگی است و به دنبال نوسازی و توسعه آن هستیم.

موسوی در خصوص ارائه خدمات اورژانس هوایی استان به شهرستان جم افزود: بالگرد اورژانس استان برای پرواز به جم با توجه به بعد مسافت، نیازمند سوخت‌گیری در جم است که در صورت رفع این مشکل در فرودگاه جم، پروازها برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار پایگاه اورژانس در شهر بهارستان نیازمند ساختمان است و برای توسعه خدمات اورژانس در شهرستان همکاری لازم را خواهیم کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر افزود: صدور مجوز احداث پایگاه اورژانس شهری ریز در گرو تأمین نیروی انسانی پایگاه است که پیگیری‌های لازم جهت رفع این مشکل با معاونت توسعه دانشگاه صورت گرفته و در صورت رفع این مشکل، مجوز ساخت صادر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498214

مهمترین اخبار ایران و جهان: