نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 00:01

دشمن به دنبال مدیریت ذهن جوانان ایرانی و تسلیم آنها است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دشمن با تکنولوژی که دارد به ویژه فضای مجازی و رسانه و مخاطب جوان و نوجوان ایرانی که هم ظرفیت و انرژی بالایی دارد و هم رشد فکری دارد، می‌خواهند ذهن جوانان را مدیریت کند تا آن‌ها را در قطاری بنشانند که ایستگاهش تسلیم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شب گذشته در دیدار با جمعی از جوانان موسسه قرآنی گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه در تاریخ اسلام جایگاه فوق العاده‌ای دارد و در تاریخ بغداد برخی از قضات و بسیاری از مهندسان گناوه‌ای بوده و حتی در زمان خلفا دارای مقامات روائی و قضایی بوده‌اند.

وی افزود: بعد از انقلاب، روی آوردن جوانان این منطقه به طلبگی حرکتی رو به رشد داشت که محصولش شما روحانیون هستید؛ بسیاری از افرادی که در قم و دیگر مناطق زندگی می‌کنند به برکت این طلبگی، کار بزرگ آموزش قرآن و تبلیغ دینی و مدیریت امور دینی را بر عهده دارند و قلب‌های جوان و نوجوان ما که پاک و دارای ریشه‌های اصالت دینی است زمینه‌ای برای تلاش‌های شما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه در حمله دشمنان، سیر نزول سنی دیده می‌شود گفت: هر مقدار به سمت آخرالزمان نزدیک می‌شویم حمله دشمنان دین اسلام و مکتب اهل بیت به جوانان و نوجوانان بیشتر می‌شود، اگر به ۱۰ سال قبل برگردیم متوجه می‌شویم چه کسانی مورد تهاجم بوده‌اند و اکنون چه کسانی مورد تهاجم هستند.

وی بیان داشت: دشمن با تکنولوژی که دارد به ویژه فضای مجازی و رسانه و مخاطب جوان و نوجوان ایرانی که هم ظرفیت و انرژی بالایی دارد و هم رشد فکری دارد، می‌خواهند ذهن جوانان را مدیریت کند تا آن‌ها را در قطاری بنشانند که ایستگاهش تسلیم است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به فضای ابتذال‌گرایی و دنیاگرایی در غرب و افزایش بی‌سوادی اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ایرانی اکنون بسیار بالنده و دارای فکر قوی هستند بنابراین این گروه مورد هدف دشمن قرار می‌گیرند تا برده پنهان برای استکبار باشند حتی اگر خودشان هم ندانند.

امام جمعه بوشهر خطاب به نوجوانان و جوانان حافظ قرآن گفت: شما جوانان پایدار بر مکتب قرآن، اهل بیت و دین هستید و در کنار مربی‌هایتان کار بسیار بزرگی انجام می‌دهید و باید وقتی به درجه‌ای از رشد رسیدید دست جوانان دیگر را نیز بگیرید.

وی با اشاره به اهمیت مدارس خاطرنشان کرد: به کارهای فرهنگی خصوصی، به مردم پایه بودن و ولایت‌مداری توجه شود و این کار بزرگ را در سایر نقاط مانند بندر ریگ و سایر مناطق ترویج دهید؛ بازشدن مدارس نیز زمینه بهتری را برای ارتباط با دبیران پرورشی و آموزش قرآن فراهم می‌کند.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497314

مهمترین اخبار ایران و جهان: