نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 17:23

روایتگری صحیح وتبیین واقعیت‌ها از الزامات فضای رسانه امروز است

اردبیل-دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: روایتگری صحیح، تبیین واقعیت‌ها و عدم پنهان کاری از الزامات فضای رسانه امروز برای جلوگیری از وقوع آشوب‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعدازظهر یکشنبه در دومین همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها اظهار کرد: روایتگری صحیح، تبیین واقعیت‌ها و عدم پنهان کاری از الزامات فضای رسانه امروز برای جلوگیری از آشوب‌ها است که اگر به این اصول عمل نشود، جوانان ما به رسانه‌های معاند و خارجی سوق خواهند یافت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آشوب‌های سال گذشته در فضای مجازی رقم خورد، افزود: باید با فردی که تعهد ایمانی و اعتقادی ندارد و هزاران نفر را در فضای مجازی با خود همراه کرده است، برخورد شود و نظارت بر فضای مجازی به معنای واقعی در دستور کار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بیان کرد: خبرنگاران باید با ارائه درخواست‌های خود به صورت منصفانه و کارشناسانه، امیدآفرینی را در دستور کار خود قرار دهند و از انتشار اخباری که اذهان عمومی را نسبت به نظام و دولت بدبین کند، پرهیز کنند چراکه در این راستا طبق مقررات و برابر قانون، با خاطیان و متخلفان حوزه رسانه و فضای مجازی برخورد خواهد شد.

آفاقی با بیان اینکه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با راه اندازی تروریسم اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است، افزود: دشمن در حوزه تروریسم فرهنگی به حیازدایی، عفت زدایی و تغییر سبک زندگی مردم دست می‌زند تا به بنیان خانواده‌ها آسیب بزند و افزایش پرونده‌های اختلافات خانوادگی گواه اقدامات دشمنان است.

وی با تبیین عملکرد دادستانی اردبیل طی سه ماه اخیر گفت: راه اندازی گشت سایبری، تقویت معاونت فضای مجازی در دادستانی، تشکیل کارگاه آسیب‌شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و توسعه و تحکیم روابط با خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله اقدامات دادستانی اردبیل در این مدت بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493258

مهمترین اخبار ایران و جهان: