نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 16:21

نمایشگاه روسیه، فرصتی تاریخی برای صادرات است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه صادرات به روسیه فرصتی برای ورود محصولات کیفی به بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه ورود موثر به بازار روسیه حائز اهمیت است، اظهار کرد: درباره نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه هم اگر از این فرصت استثنایی در صادرات استفاده نشود، قطعا افسوس به جای خواهد ماند و باید از این فرصت تاریخی و روابط خوبی که در عرصه تجاری و بازار فراهم شده حداکثر استفاده را برد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را دارد، افزود: زنجان از استان‌هایی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد و در بهار 1402 رتبه اول اشتغال را کسب کرده که این مهم نشان می‌دهد که استان زنجان آمادگی اقدامات بین‌المللی را دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر توسعه رشد تولیدات و محصولات صادرات محور است، یادآور شد: این روند استراتژی نخست ما در صنعت، معدن و تجارت خواهد بود و متناسب با آن از فرصت‌های صادراتی استفاده خواهیم کرد تا متناسب با آن شاهد رشد محصولات صادرات محور باشیم.

برادران افزود: در زنجان مصحولات شوینده، غذایی و قطعات خودرو مورد توجه قرار گرفته و در سطح کشور هم محصولاتی که مورد توجه قرار گرفته و استانداردهای ملی و بین‌المللی را کسب کرده در فرایند صادرات قرار خواهیم داد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امیدوارم حضور کارخانجات خود زنجان و سایر کارخانه‌ها در روسیه پررنگ باشد، که این نمایشگاه فرصت تاریخی در مقطعی تاریخی است تا محصولات کیفی خود را به بازارهای جهانی برسانیم.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491558

مهمترین اخبار ایران و جهان: