نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 16:28

شتاب در تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با هدف بازآفرینی حماسه‌های ماندگار رزمندگان مازندرانی در جنگ تحمیلی و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثار هنری در این خصوص تولید و عرضه خواهد شد، گفت: با حمایت استاندار مازندران روند تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان شتاب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح‌الله سلگی در جمع پیشکسوتان مازندرانی عرصه جهاد و شهادت به‌مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سند زنده حق‌خواهی و دین‌باوری ملت ایران در برابر زورگویان و مستکبران جهان است.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان سلحشور کشورمان برای صیانت از آب و خاک میهن در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، گفت: اذعان سازمان ملل متحد به اشغالگری و تجاوزگری رژیم بعثی عراق پاسخ محکمی به چرایی ورود کشورمان به جنگ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی برابر ۴۶کشور جهان که به صورت مستقیم در این نبرد نقش داشتند، شجاعانه مقاومت کرد.

سلگی با اشاره به شهادت ۲۳۰ هزار نفر از فرزندان رشید ملت در طول دفاع مقدس افزود: شهدا با نثار جان شیرین خود و هنرنمایی در راه آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نام‌شان را به عنوان رادمردان تاریخ کشور و حافظان وطن ثبت کردند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در تاریخ نهضت خونرنگ انقلاب اسلامی مقطع درخشان و تابناک به شمار می‌رود که پیشرفت و اعتلای امروز کشور ناشی از ارزش‌های برآمده آن دوران است.

سلگی پاسداری از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس را رسالت سترگ و تاریخی آحاد مردم و مسؤولان دانست و افزود: استمرار ارزش‌های ناب دفاع مقدس و ترویج الگوهای سازگار با هویت دینی رمز پیشرفت کشور و رهایی از آسیب‌های فرهنگی است.

وی گفت: حرکت کشور در عرصه‌های پیشتازانه مرهون ایثارگران و افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس است.

معاون استاندار مازندران با تجلیل از حماسه آفرینی مردم مومن دیار علویان در جنگ تحمیلی، افزود: پرونده مردم ولایتمدار مازندران در جنگ تحمیلی با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید قطور و درخشان است.

سلگی خاطرنشان کرد: با هدف بازآفرینی حماسه‌های ماندگار رزمندگان مازندرانی در جنگ تحمیلی و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثار هنری در این خصوص تولید و عرضه خواهد شد.

وی گفت: با حمایت استاندار مازندران روند تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان شتاب خواهد گرفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517914

مهمترین اخبار ایران و جهان: