نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:07

پیش بینی برداشت 5 هزار و 800 تن انگور از تاکستان های خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز برداشت انگور نوبرانه از هزار و ۶۹۷ هکتار از باغات استان گفت: پیش بینی می شود از این سطح 5 هزار و 800 تن انگور برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، منوچهر شایسته، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال ۵ هزار و ۸۰۰ تن انگور  از تاکستان های استان برداشت شود.

وی گفت: هزار و ۶۹۷ هکتار از باغ‌های استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳۶۶ هکتار آن زیر کشت انگور دیم است.

وی افزود: مناطق عمده تولید انگور در شهرستان‌های قاین، خوسف و بیرجند است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که در زمینه برداشت انگور ۴ هزا بهره بردار در استان فعالیت دارند گفت: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

 شایسته با بیان این که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، افزود: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

وی ادامه داد: ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی ارقام متنوع انگور دارد.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: برای ترویج روش‌های نوین پرورش انگور امسال باغ انگور به روش روسیمی و از ارقام متنوع تجاری و خارجی به صورت الگویی در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهرستان قاین احداث شده است.  

به گفته شایسته برداشت انگور تا اواخر شهریور ادامه دارد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295914

مهمترین اخبار ایران و جهان: