نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 13:33

طرح توسعه بازارچه مرزی دوغارون با اشتغال ۱۰۰ نفر درحال انجام است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه بازارچه مرزی دوغارون با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر حین عملیات عمرانی درحال انجام است.

محمدرضا تازیکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: طرح توسعه بازارچه مرزی دوغارون تایباد با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی درحال انجام است که برای ۱۰۰ نفر از افراد بومی و فاقد شغل منطقه در حین عملیات عمرانی اشتغالزایی شده است. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی افزود: این سازمان با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد تومان طرح توسعه بازارچه مرزی دوغارون را آغاز کرده که در سال گذشته کلنگ آن بر زمین خورده است. 

وی ادامه داد: به دنبال این طرح توسعه ای، در مرحله اول برای ۹۵۰ نفر در حوزه تجارت، بازرگانی و حمل‌ونقل شغل ایجاد خواهد شد و یک فرصت برای رونق کسب و کار در شهرستان تایباد محسوب می شود. 

تازیکی بیان کرد: عملیات عمرانی و توسعه ای در بازارچه مرزی دوغارون در مجموع شامل ساماندهی محیط و فضای این کانون اقتصادی مانند کف سازی، مسیرسازی، جدول گذاری، ساخت غرفه و بارانداز است. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی تصریح کرد: به تازگی تعداد ۶۰ غرفه تجاری به متقاضیان واگذار شده و نیز کار ساخت ۱۵۰ غرفه پیله وری در مرحله پی ریزی قرار دارد که با اولویت جوانان بومی و دارندگان کارت پیله وری واگذار خواهند شد. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدف این است که امکان تبادل دوطرفه کالا با مشارکت مرزنشینان در بازارچه مرزی دوغارون ایجاد شود و مردم از ظرفیت های اقتصادی و تجاری مرز بهره مند شوند.

بازارچه مرزی دوغارون در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهر هرات و ۲۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319714

مهمترین اخبار ایران و جهان: