نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 19:57

فارس من| سایت زباله آزادشهر پلمب شد

پس از گذشت مهلت یک ماهه دادستانی برای ممنوعیت دفن زباله در سایت زباله آزادشهر، امروزبا دستور دادستان آزادشهر ورودی این سایت زباله پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آزادشهر، عصر امروز سید امیر خشکدامن، دادستان شهرستان آزادشهر در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی مصوبات  جلسه کارگروه استانی نظارت و پیگیری حقوق عامه استان که اردیبهشت امسال در مرکز استان به دستگاه های متولی یکماه برای انتقال زباله های شرق استان به سایت آق قلا مهلت داده شد و امروز پس از اتمام مدت تعیین شده، ورود کامیون های زباله به سایت آزادشهر ممنوع و ورودی سایت پلمب شد.

خشک دامن افزود: جانمایی نامناسب سایت زباله آزادشهر از ۱۸ سال پیش تاکنون زندگی را برای اهالی این منطقه سخت کرده بود که در پی درخواست اهالی از رئیس کل دادگستری استان، دستگاه قضایی استان به این موضوع ورود کرد.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست  و مدیریت پسماند شهرداری های استان موظفند برای پاکسازی کامل محل فعلی دفن زباله تا رفع بوی نامطبوع  در سایت آزادشهر اقدام کنند.

به گزارش فارس، مدتی پیش، ساکنان آزادشهری در پویش «عاقبت سایت زباله آزادشهر چه شد؟» به جهت بوی بد این سایت زباله، خواستار پلمب آن شده بودند.

 سایت دفن زباله شرق استان از سال84 در شهرستان آزادشهر راه اندازی شد که بر اساس اعلام کارشناسان ، از همان ابتدا به درستی جانمایی نشد و نزدیکی سایت به آزادشهر ، سالهاست به یک معضل برای اهالی این منطقه تبدیل شده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281214

مهمترین اخبار ایران و جهان: