نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:05

حلالی: کافا به تیم ملی کمک کرد اما حواشی کنعانی‌زادگان زیاد شده است

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هرچند برخی حریفان تیم ملی در کافا ضعیف بودند اما این تورنمنت به تیم ملی کمک کرد.

اسماعیل حلالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان به جام جهانی 2023، اظهار داشت: این اتفاق بسیار خوشحال کننده و خوب را به حسین عبدی و بازیکنانش تبریک می‌گویم. با تمام مشکلاتی که در رده‌های پایه داریم، او هم کاربلد است و هم با توجه به حضور چندین ساله در تیم نوجوانان، ثبات خوبی ایجاد کرده است. به همین دلیل توانستیم کره‌جنوبی را شکست بدهیم که این نتایج برای فوتبال پایه ما خیلی کم اتفاق می‌افتد. این موضوع نشان می‌دهد وقتی ثبات وجود داشته باشد، کار را دست کاردان بدهیم، کار روابطی و فامیل بازی نباشد، بچه‌ها هم به مربیانشان کمک کرده و حرفش را گوش می‌کنند.

* بازی با یمن قابل انتقاد بود اما دلیل نمی‌شود کار بزرگ نوجوانان را نادیده بگیریم

وی افزود: به سبک بازی نوجوانان مقابل یمن انتقاداتی داریم اما دلیل نمی‌شود کار بزرگ این تیم را نادیده بگیریم. با رسیدن بازی به پنالتی شرایط برای نوجوانان سخت شد. حساسیت بازی ضریب اشتباهات بچه‌ها در جریان بازی را خیلی بالا برد و باید  برای جام جهانی که تیم‌های به مراتب بهتری در آن حضور دارند روی مسائل روحی و روانی کار کنیم. اکنون مسئولیت بازیکنان و کادرفنی سنگین‌تر شده است. مربیان خوبی اکنون در تیم نوجوانان حضور دارند اما باز هم می‌توانیم کادرفنی را ارتقا بدهیم زیرا زمین بازی جام جهانی با جام ملت‌های آسیا متفاوت است. امیدوارم اتفاقات خوبی در جام جهانی برای ما بیفتد.

* یمن با بی‌نظم بازی کردن نظم تیم ما را به هم زد

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درمورد دلیل گره خوردن بازی با یمن، توضیح داد: یمن تیم سمج و دونده‌ای بود. با نگاهی به بازی تصور می‌کردید بی‌نظم بازی می‌کنند اما از این بی‌نظمی دنبال برنامه بودند و می‌خواستند نظم تیم ما را به هم بزنند. بازی کردن مقابل چنین تیمی خیلی سخت می‌شود. وقتی حریفتان فوتبال بازی کند، می‌فهمید می‌خواهد چه کاری انجام بدهد. یمنی‌ها فیزیک خیلی ضعیفی داشتند و وقتی بدنشان را می‌دیدید، می‌گفتید نیم ساعت دیگر می‌میرند اما هرچه از بازی گذشت، قوی‌تر شدند. تیم خاصی بودند اما فوتبال ما متفاوت است. در بزنگاه نهایی تصمیم درستی نگرفتیم. اگر در ارسال پاس‌های آخر و زدن ضربات نهایی دقت کرده و یک گل به ثمر می‌رساندیم،  قطعا با اختلاف 4-3 گل بیرون می‌آمدیم اما این اتفاق نیفتاد و کار سخت شد.

* هرچه حریف ایران قوی‌تر‌ باشد نوجوانان هم قوی‌تر می‌شوند

حلالی در پاسخ به این سوال که با توجه به از بین رفتن استرس صعود به جام جهانی، آیا ایران در مرحله نیمه نهایی کار راحت‌تری خواهد داشت، گفت: قطعا تیم ما در نیمه نهایی بهتر از دیدار با یمن بازی خواهد کرد. هرچه حریف ما قوی‌تر باشد، ما هم قوی‌تر خواهیم شد. با قطعی کردن صعود خود و از بین رفتن استرس در این مرحله با آرامش بیشتری بازی خواهیم کرد. 

* برخی حریفان در کافا ضعیف بودند اما این تورنمنت به تیم ما کمک کرد

وی درخصوص قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در تورنمنت کافا، عنوان کرد: شناخت از دور با داخل مجموعه بودن خیلی فرق دارد. سرمربی تیم ملی چند سال از این تیم دور بوده و تعداد زیادی از بازیکنان ما اصلا در ایران بازی نمی‌کنند. به همین خاطر قلعه‌نویی نیاز داشت تیمش را 10 روز دور هم جمع کند و شرایط و روحیات‌شان را ببیند. این بخش کار، مهم‌تر از خود فوتبال است. از لحاظ فنی هم می‌خواست بازیکنان را در پست‌های متفاوت مورد ارزیابی قرار بدهد. هرچند شاید سطح تیم‌های شرکت‌کننده در تورنمنت کافا به ویژه در مرحله گروهی بالا نبود و ضعیف بودند اما به تیم کمک کرد. ان‌شاءالله در ادامه مسیر آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا با شناخت بیشتری که قلعه‌نویی از تیم به دست می‌آورد، انتخابات خوبی داشته باشد و بازی‌های دوستانه بهتری هم انجام بدهیم تا تیم روز به روز بهتر شود.

* حواشی کنعانی‌زادگان زیاد شده و باید خودش را جمع کند

هافبک اسبق پرسپولیس درمورد حرکت حسین کنعانی‌زادگان در بازی با ازبکستان و تکرار حواشی این بازیکن، اظهار داشت: برخی هر چه سن‌شان بالاتر برود، بازهم بچه هستند. باید از این جنبه به حرکت کنعانی‌زادگان نگاه کنیم که هر آدم و بازیکنی دچار اشتباه خواهد شد. به عنوان یک دوست و برادر بزرگ‌تر می‌گویم با توجه به حواشی‌ای که در سال‌های اخیر برایش پیش آمده باید مقداری خودش را جمع و جور کند و بیشتر حواسش به خودش باشد. در غیر این صورت آسیب می‌بیند و به راحتی او را از تیم کنار می‌گذارند. خواهش می‌کنم رفتارهای حاشیه‌ای را به کل کنار بگذارد. حسین، بازیکن قابلی است و خود من جزء افرادی بودم که وقتی در جام جهانی بازی نکرد، به کی‌روش انتقاد کردم ولی با ادامه این رفتارها کار را برای خودش سخت خواهد کرد. هیچ مربی‌ای بازیکن پرحاشیه را دوست ندارد. فوتبالیست‌های زیادی داشتیم که با وجود توان فنی بالا، به تیم ملی دعوت نمی‌شدند زیرا جو تیم را خراب می‌کردند. سرمربی دوست دارند بازیکنانی را دور خودش جمع کند که در اختیارش هستند و مانند اعضای یک خانواده به او کمک می‌کنند.

* پرسپولیس در پست دفاع وسط به بازیکنی نیاز ندارد

حلالی درخصوص مسائل مطرح شده نسبت به احتمال بازگشت این بازیکن به پرسپولیس، گفت: هرچند کنعانی‌زادگان فوتبالیست خوبی است و می‌تواند به تیم کمک کند اما یکی از بهترین کارهایی که یحیی گل‌محمدی در سال گذشته انجام داد آوردن بیرانوند، پورعلی‌گنجی و گولسیانی به پرسپولیس بود. این موضوع به دبل قهرمانی پرسپولیس و ایجاد یک ساختار دفاعی قوی خیلی کمک کرد. در پست دفاع وسط به بازیکن نیازی نداریم اما برای دفاع چپ و راست، هافبک بازی‌ساز بازیکن می‌خواهیم و البته به یک مهاجم سطح بالا هم نیاز داریم. با توجه به شرایط اخیر علیرضا بیرانوند که برایش آرزوی سلامتی دارم در صورت جلوگیری از ضربه خوردن تیم در صورت تکرار این اتفاق در طول فصل، نیاز به یک دروازه‌بان دوم خیلی خوب داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310614

مهمترین اخبار ایران و جهان: