نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:47

تبیین حکیمانه ارزش های دینی رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تبلیغ، ترویج و تبیین حکیمانه ارزش های دینی رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی بر ضرورت تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ارزش‌های دین مبین اسلام است و این امر ضرورت تشکیل نهادی برای تکفل راهبری فرهنگی را تقویت کرد.

وی تبلیغ، ترویج و تبیین حکیمانه اندیشه‌های اصیل اسلامی را رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: دینداری وظیفه آحاد جامعه اسلامی بوده و تبلیغ دین علاوه بر شبکه‌های تبلیغ دینی بر عهده عموم مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: تبلیغات اسلامی با همکاری نخبگان، علما و روحانیون، فعالان فرهنگی و دینی و نیز اقشار مختلف مردم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و باید در این امر فعالانه عمل کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده به علمای برجسته استان اردبیل که آوازه ملی و جهانی دارند اشاره کرد و افزود: بزرگانی مانند مقدس اردبیلی، محقق اردبیلی، آیت الله مروج، آیت الله مشکینی و.. بزرگان صاحب نفس و علمای برجسته در اردبیل به تربیت افراد متعدد و ترویج شریعت ناب اسلام حقیقی و فرهنگ دینی پرداخته و افتخار استان و کشور هستند.

فعالیت مستمر فرهنگی و تبلیغی به همت ۳ هزار مبلغ و مبلغه در استان اردبیل

وی از فعالیت ۳ هزار نفر از روحانیون و علما در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان اردبیل خبر داد و افزود: در استان اردبیل یک هزار و ۵۰۰ مداح، ۳۰۰ نفر حافظ کل قرآن، یک هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی، ۲۰۰ جلسه دائمی تفسیر قرآن، ۱۴۰ خانه قرآنی، ۷۰ مؤسسه قرآنی، ۵۰ انجمن اسلامی و ۴۷ کانون فرهنگی، تبلیغی، در ۲۴۰۰ مسجد به عنوان مکانی برای تحول آفرینی، الفت قلوب و گره خوردن مسائل جامعه به دین اسلام فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده از فعالان و صاحبان ایده و فعالان فرهنگی خواست پیشنهادات و نظرات خود را در حوزه فرهنگ دینی ارائه دهند و در این زمینه اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل آماده همکاری با کنشگران فرهنگی و تبلیغی در سطح استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از آغاز مراسم عزاداری محرم از هشتم ذیحجه همزمان با شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در اردبیل به عنوان مهد تشیع و خاستگاه عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) خبر داد و افزود: اگر عاشورا نبود قرآن نبود و اگر قرآن نبود اثری از توحید و وحدانیت در جهان پدیدار نمی‌شد لذا باید در ماه محرم برنامه‌های عزاداری بدون آسیب و با توجه به محتوای فاخر و اثر گذار در مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328914

مهمترین اخبار ایران و جهان: