نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 23:17

حال کتاب آذربایجان‌شرقی بد نیست

تبریز- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حال کتاب استان بد نیست اما نیاز به توجه بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن گلی عصر روز چهارشنبه، در مراسمی که به مناسبت روز قلم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی جز پنج استان اول کشور در حوزه نشر کتاب است و همواره میان استان‌های برتر کشور بوده است و از منظری حال کتاب استان بد نیست اما از منظر دیگر به نسبت نوع نگاه فاخر بزرگان کشور و رهبر معظم انقلاب، پیشینه تبریز و از منظر اندیشه‌ای مانند تمام حوزه‌ها، حوزه کتاب نیاز به غنای بیشتر و توجه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: خلائی در استان وجود دارد که تشکل فراگیری فارغ از نوع نام و شکل آنکه به صورت غیر دولتی فعالیت کند، شکل نگرفته است که نویسندگان یکجا جمع شده و مسائل و مشکلات خود را بیان کنند و فکر و اندیشه آنها تبیین شود.

وی افزود: هرکس به اندازه بضاعت خود تلاش کرده و موفق می‌شود و آذربایجان شرقی بنابه عقبه خود باید جزو استان‌های حاذق در حوزه نویسندگی و کتاب باشد، اما به هر دلیلی فاقد این مجموعه است و وظیفه ما بستر سازی برای تحقق این مسئله است و با اهتمام اهل کتاب و قلم، ما هم پای کار هستیم تا این خلأ برطرف شده و آذربایجان شرقی صاحب تشکلی در این حوزه شود.

گلی با تاکید بر ضرورت انجمن نویسندگان استان، گفت: امروز فرصت را غنیمت شمردیم و باتوجه به اینکه روز قلم بوده در جمعی نمایندگان حوزه قلم در خدمت شما باشیم و مباحث حوزه نویسندگی و کتاب، هم افزایی صورت گرفته و صحبت شود.

این جلسه که با حضور جمعی از نویسندگان و ناشران آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اهالی قلم استان به بیان مشکلات خود در این حوزه پرداخته، مشورت و هم افزایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1336558

مهمترین اخبار ایران و جهان: