نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:30

افزایش موقتی دما تا اواسط هفته در اردبیل

اردبیل- رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا تا واسط هفته در سطح اردبیل روند افزایشی خواهد داشت.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا تا واسط هفته در سطح اردبیل روند افزایشی خواهد داشت.

وی گفت: طی امروز تا روز دوشنبه از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته خواهد شد اما همچنان به دلیل فصلی و محلی در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی در ساعات بعدازظهر و عصر بارش رگباری باران گاهی توأم با رعدوبرق و وزش تند بادهای موقتی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل با بیان اینکه روز دوشنبه هفته جاری دوباره دمای هوا خنک می‌شود، ادامه داد: از این رو و با در نظر گرفتن هشدار سطح زرد شماره ۲۸ مرکز پیش بینی استان اردبیل، سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد مخاطره جوی دور از انتظار نیست.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: همچنین از فردا با توجه به نفوذ زبانه‌های کم فشار سرعت وزش باد افزایش یافته و وزش باد تند تا نسبتاً شدید به ویژه در مناطق مرکزی استان با جهت جریانات جنوبی موجب افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290714

مهمترین اخبار ایران و جهان: