نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 21:05

سد هراز درصورت تامین منابع مالی ۳ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار مازندران با بیان اینکه در طی دو سال اخیر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد هراز تزریق شد، گفت: اگر منابع مالی این سد به موقع تامین شود تا سه سال دیگر به نتیجه خواهم رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروزدر پایان بازدید از سد هراز، با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم خوب است، اظهار کرد: از محل مولدسازی با تامین اعتبار میتوان به روند پروژه سرعت بخشید.

وی افزود: اگر منابع مالی این سد به موقع تامین شود تا سه سال دیگر به نتیجه خواهم رسید؛ این سد برای استان مازندران نقش استراتژیک و حیاتی به‌خصوص در حوزه کشاورزی دارد؛ ضمن اینکه باتوجه به کریدور موجود در منطقه می‌تواند مقصد گردشگری بوده و اشتغالزایی کند.

حسینی‌پور با اشاره به گرفتاری مردم بومی این منطثه در ترافیک به‌وجود آمده ناشی از اجرای این پروژه گفت: از همه عذرخواهی می‌کنم، با افتتاح این پروژه و چشم‌اندازی که ایجاد می‌کند خستگی از تن همه به‌در می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای احداث جاده جایگزین کار زیادی لازم است،اضافه کرد: اما برای ایجاد مسیری اطمینان بخش به لطف و عنایت الهی امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده بتوانیم این بخش را فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آمل بخش خصوصی پای کار آمد، کار مطالعاتی عمارت در حال انجام است، در راستای مدیریت پسماند آمل باید هر چه سریع‌تر مجتمع دانش‌بنیانی را تحویل دهیم که تا هشت ماه دیگر مجموعه دیگر نیز تعیین و تکلیف شود، همچنین دانشگاه‌ها باید در کار عملیاتی و اجرایی پسماند همکاری کنند.

حسینی‌پور در پایان تصریح کرد: بزرگترین نکته درباره این سد این است که بدانیم مجموعه دست اندرکاران ساخت این سد همه از فرزندان ایران هستند، در دو سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سد تزریق شد، ۲۹۰ میلیارد تومان دیگر دولت برنامه دارد تا تزریق کند. 

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291114

مهمترین اخبار ایران و جهان: