نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:59

ایثار و شهادت از ظرفیت‌های ملی و پوشه فرهنگی ملت هستند

استاندار لرستان ارزش‌های فرهنگی کشور را شهید، ایثار و شهادت دانست و گفت: این پدیده‌های ارزشمند ذخیره‌های و ظرفیت‌های ملی ایران اسلامی و پوشه فرهنگی ملت می باشند که اگر در دنیا بی‌نظیر نباشند، کم‌نظیر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، فرهاد زیویار ظهر امروز در یادواره شهدای روستای ولی‌عصر(عج) این شهرستان، بر جهادتبیین مد نظر مقام معظم رهبری تاکید و اظهار کرد: وظیفه اصلی همه ما در تمامی مراسم‌ها و یادواره‌ها، تعیین قیمت نیست، بلکه تبیین ارزش و راه و سیره شهید است.

وی افزود:کشور، لرستان، شهرستان پل‌دختر و روستاهای آن همه سرافراز حضور شهدا هستند و این شهرستان به عنوان هویزه ثانی با چند ده بار بمباران در مقابل دشمن بعثی مقاومت کرد و قدم‌گاه شهدا در دوران دفاع مقدس است.

استاندار لرستان گفت: مردم شهرستان پل‌دختر سرشار ازخوبی‌ها هستند و از شهر و روستاهای این دیار و جوانان آن در میدان‌های نبرد در دوران دفاع مقدس جانانه از دین ، ناموس و سرزمین دفاع کردند و از این حیث این شهرستان تفاوت چندانی با مناطق جنگی ندارد.

وی افزود: پل‌دختر در لرستان می‌درخشد و معطر به عطر شهادت و شهدا و مایه افتخار است.

زیویار یادآورشد: مردم پل‌دختر و تمام ملت با شناسنامه و هویت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی ایفا کردند و امروز وظیفه همه ما حفظ این هویت ایثارگری و دفاع از ارزش‌هایی است که شهدا برای آن از همه چیز خود گذشتند.

وی افزود: در دنیای پیچیده امروز معروف به عصر انفجار اطلاعات خیلی چیزها در سایه رد وبدل اطلاعات تغییر پیدا کرده، مرزهای جغرافیایی و حدود کشورها کم‌رنگ شده و کسی نمی‌تواند مانع ارتباط انسان‌ها در این حوزه شود.

استاندار لرستان اقتدار ملی کشورها را تحت‌الشعاع رد وبدل اطلاعات دانست و گفت: امروز تنها چیزی که می‌تواند اقتدار ملی ،تاریخ و صیانت از کشورها و ملت‌ها را حفظ کند و از آن پاسداری نماید ارزش‌های فرهنگی است.

وی ارزش‌های فرهنگی کشور را شهید، ایثار و شهادت دانست و افزود: این پدیده‌های ارزشمند ذخیره‌های و ظرفیت‌های ملی ایران اسلامی و پوشه فرهنگی ملت می باشند که اگر در دنیا بی‌نظیر نباشند کم‌نظیر هستند.

زیویار یادآور شد: می‌توان از وجوه مختلفی به این پوشه فرهنگی ارزشمند نگریست، چرا که شهادت و شهید از هر نظر دارای بزرگی و عظمت است و شهدا به همه ما کرامت بخشیدند.

وی افزود: مقام و جایگاه بلند شهدا قابل وصف نیست و شهید و شهادت می‌تواند شناسنامه و هویت گذشته ملت ایران باشد و ایثار و فداکاری آنان موجب ماندگاری ما و آیندگان شده است.

استاندار لرستان گفت: ایثار و شهادت در ایران اسلامی راه و مسیر را برای آینده یعنی حفظ و صیانت از ارزش‌های دینی و مذهبی و اهداف و آرمان‌های شهدا مشخص کرده و اکنون در برابر دیدگان همه ما نمایان است.

وی افزود: کاری که شهید انجام می‌دهد اوج تعالی انسان است که ارزش آن قابل قیمت‌گذاری نیست و نباید روی آن قیمت گذاشت چراکه شهدا با خدا معامله بزرگی کردند که معاوضی جز خود خدا در کفه ترازو ندارد و این وعده خود خداوند است.

زیویار یادآور شد: شهدا در اوج تعالی راه میان‌بر را برای رسیدن به خدا رفتند و با سرعت و عبور از زندگی دنیوی و وابستگی‌ها و دلبستگی‌های آن به معبود خود پیوستند.

وی افزود: شهدا در شکل‌ها و صور مختلف از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند، از جمله شهید بهشتی و شهیدان رحیمی، شهدای راه عدالت و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

استاندار لرستان گفت: شهید بر اساس آیات قرآن در دنیا و آخرت زنده و قلب تاریخ است و ما همواره مدیون و بدهکار شهدا هستیم.

وی افزود: ایثار و ازخودگذشتگی قابل حساب و کتاب نیست و شهدا هیچگاه با اهداف شخصی از جان خود نگذشتند، بلکه در راه حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و دفاع از ناموس، امنیت، مقاومت و عدالت تا قیام قیامت ماندگار و زنده هستند.

زیویار یادآور شد: سیره و روش واقعی انسانیت، ایمان، اعتقاد و تعالی شدن را شهدا به ما می‌آموزند و فراروی ما قرار دادند.

وی افزود: دریچه شهادت و راه تعالی انسان هیچ وقت بر روی ملت ایران بسته نشده و در حوزه‌های مختلف لب تشنگان این مسیر و مکتب نورانی سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت (ع) به روی ملت مومن ایران باز است و همواره متفاوت می‌باشد.

استاندار لرستان از برگزاری کنگره ۶۵۵۲ شهید در لرستان خبر داد و گفت: ۳۳۶ شهید گلگون‌کفن شهرستان پل‌دختر از جمله ۱۹ شهید روستای ولی‌عصر(عج) نیز در این کنگره سهم دارند.

زیویار افزود: این کنگره باید در استان به گونه‌ای برگزار شود که کاری تبیینی و در خور شأن شهدا و استان باشد و از ثمره‌های آن دیدار با مقام معظم رهبری جهت بازگویی پرونده ارزشمند و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305258

مهمترین اخبار ایران و جهان: