نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:20

شعارهر نیاز کشور یک سپمادی آماده اثرگذاری را تحقق می‌بخشیم

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سمپاد مدل تربیتی و مسیر خود را از طریق سند تحول بنیادین ترسیم کرده و شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثر گذاری را سرلوحه کار خود قرار داده و از طریق بسط مفهومی این شعار به دنبال کسب شایستگی‌ها و تقویت آن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، الهام یاوری عصر امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان کار سوق صدا، دوربین و سمپاد که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد
معاون وزیر و رییس سازمان ملی استعدادهای درخشان کشور در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران؛ "کارسوق" را مجموع برنامه هایی آموزشی؛ پرورشی و عملیاتی دانست که برگزاری آن ۴۰ سال در سطح دانش آموزان مدارس سمپاد یا استعدادهای درخشان سابقه دارد.

وی توضیح داد: در این نوع رویداد محتوا که موضوع مساله محوری از مسائل پژوهشی، فناوری و حتی کارآفرینی است به دانش آموزان و امسال برای اولین بار به معلمان آموزش داده می شود تا براساس آموزش هایی که در قالب وبینار و فیلم دیده اند آن را به صورت طرح درسی طراحی کنند.

یاوری، هدف از برگزاری این نوع مسابقه را افزایش دانش تخصصی دانش آموزان و معلمان دانست و ابراز خرسندی کرد تا حالا این نوع رویدادهای نتیجه خوبی داشته است.

وی، ارتقاء کیفی و توانمندی مدارس سمپاد را فرایندی دائمی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: برای داشتن مدارس دولتی قوی که دانش آموزان در آن به بالاترین درجه رشد برسند باید یک الگوهای موفق از برنامه های تربیتی نسل آینده داشته باشیم که در مدارس سمپاد به دنبال بدست آوردن این الگو ها هستیم.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان کشور در ادامه به تشریح یک الگوی تربیتی برای مدارس سمپاد پرداخت و افزود: الگوی تربیتی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و شعار ما در این الگو برای هر نیاز کشور یک سپمادی آماده اثرگذاری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311714

مهمترین اخبار ایران و جهان: