نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 08:46

حدود نیمی از بازرسان اتاق اصناف به نانوایی‌های البرز نظارت دارند

رییس اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان البرز، گفت: ۴۰درصد از همکاران در حوزه بازرسی نانوایان فعالیت دارند و با گران فروشی نان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مهدی سیاوشی، رییس اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه بر روی دستگاه پز نانوایان قیمت نان درج شده است، گفت: اگر نانوایان بیشتر از نرخ مصوب قیمت نان هزینه دریافت کنند، تخلف است.

وی افزود: ۴۰درصد از همکاران در حوزه بازرسی نانوایان فعالیت دارند و با گران فروشی نان برخورد جدی صورت می‌گیرد.  

سیاوشی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی زیاد است، ادامه داد: علاوه بر بازرسی که صورت می‌گیرد، گزارشات مردمی بسیار مهم است و به ما کمک می‌کند.

وی افزود: گشت زنی تیم بازرسی هر روز از ساعت ۵/۳۰ صبح برای عملکرد نانوایان شروع می‌شود؛ پرینت دستگاه پز نانوایان نشان دهنده عملکرد نانوا است.

وی در خصوص گوشت و مرغ تنظیم‌ باز، گفت: همکاران جهاد کشاورزی مسؤول تهیه گوشت و مرغ هستند و اگر گوشت یا مرغ را جهاد با قیمت مصوب در اختیار واحد صنفی قرار دهند نظارت صورت می‌گیرد اما در حال حاضر به ما اعلام نشده است. 

سیاوشی افزود: گشت در خصوص اتباع بیگانه در ارتباط با به کار گیری اتباع غیرمجاز در واحد‌های صنفی خوراکی که ممنون شده و همچنین گشت زنی نانوایان، املاک هم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد متخلف را به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌ایم، ادامه داد: جرائم بسیار سنگین و بازدارنده‌‌ای برای افراد متخلف در نظر گرفته می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1333458

مهمترین اخبار ایران و جهان: